וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנאס"א מתכננים לפוצץ את הירח

עידן דורנר

18.6.2009 / 13:25

סוכנות החלל האמריקאית תשגר טיל לכוכב, כדי לחפש אחר עקבות מים בענן האבק שיווצר. המטרה: לבנות בסיס קבע בירח

המדענים של סוכנות החלל האמריקאית נאס"א מתכננים לשגר לירח מעבורת מקייפ קנאברל, שתשגר טיל למרכז הכוכב, על מנת לפעור חור ענק בפני השטח שלו. המטרה היא לבדוק האם יתגלו עקבות של מים בעקבות הפיצוץ. בנאס"א יבחנו את ענן האבק שיווצר, בחיפוש אחר סימנים למים או אדים.

ב"טלגרף" הבריטי מדווחים, כי מדענים צופים שהפיצוץ ייצור ענן אבק גדול, שיכיל גז, אדי מים וקרח שיינשא לגובה של כ-10 ק"מ, בו ניתן יהיה לצפות גם מכדור הארץ. אם החיפוש יצליח הוא יוכל לספק אספקה חיונית לבסיס שיוקם על הירח, שברובו הוא מדבר יבש, אך קרח עשוי להילכד במכתשים שלא ראו את אור השמש מעולם.

הטיל שישוגר לירח ינוע במהירות הגבוהה פי שניים ממהירות של כדור רובה. מעבורת שתתלווה למשימה תקיף את הירח במשך שנה כדי לחפש אתרי נחיתה מתאימים לאסטרונאוטים שיגיעו לשם בעתיד. היא תמפה את שטח הירח ברמה הגבוהה ביותר אי פעם. המעבורת הזו תהיה המעבורת הראשונה שמשגרת נאס"א לחלל מאז שנת 1999.

אסטרונומים מעריכים כי מטר כוכבי שביט שנחת על הירח הביא עימו מים לכוכב לפני למעלה ממיליארד שנה. בשנים האחרונות לפחות שתי מעבורות חלל אמריקאיות דיווחו על הימצאות נוכחות של מים, לאחר שגילו עקבות קפואים של מימן וחמצן במכתשים שבצידו האפלל של הירח, הממוקמים בשני הקטבים שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • נאס"א
  • ירח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully