וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של הירשזון: "אבי לא ישרוד מאסר"

עדי שמחוביץ

18.6.2009 / 9:25

במסגרת שלב הטיעונים לעונש ביקש בנו של שר האוצר לשעבר את רחמי בית המשפט: ”מאסר לאבי הוא גזר דין מוות”. הפרקליטות דורשת להטיל על הירשזון קלון ועונש מאסר ממושך: ”הוא הביא את זה על עצמו”

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו וקריינות: ענת ברק)

שלב הטיעונים לעונש במשפטו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון נפתח הבוקר (חמישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בנו של הירשזון, אלרואי, פנה לבית המשפט וביקש להתחשב באביו. "אני פונה היום לבית המשפט ומבקש רחמים על אבא. רק לאחרונה זכה אבי לחבק נכד ראשון. אינני יודע כיצד ישרוד ויעמוד בעונש מאסר. גזר דין של מאסר לאבי הוא גזר דין מוות. בשמי, בשם אחיי ובשם הזיכרון של אימא אני מבקש מכבודה את מידת הרחמים".

מנגד ביקשה הפרקליטות משופט בית המשפט המחוזי בתל אביב לגזור עונש מאסר ממושך של שבע שנים לאברהם הירשזון. עונש מאסר ארוך יותר מהעונש המאסר שנגזר על שאר הנאשמים בפרשה. על עובדיה כהן, אחד המעורבים שהורשע, נגזר עד כה העונש החמור ביותר - ארבע שנים ושמונה חודשי מאסר בכלא. כמו כן ביקשה הפרקליטות לחייב את הירשזון לשלם פיצויים להסתדרות הלאומית, להוסיף למאסר בפועל גם מאסר על תנאי ולהגדיר את עבירותיו כנושאות קלון.

יחזיר את הכסף

סניגורו של הירשזון, עו"ד יעקב וינרוט, הודיע במהלך הדיון כי החליט שלא להביא עדים בנוגע לפעילותו הציבורית של הירשזון, מלבד שני עדים שיעידו על פעילותו למען ניצולי השואה. עוד הוסיף וינרוט כי מרשו ישיב את יתרת הכספים שלקח לאחר מתן גזר הדין. הירשזון השיב כבר למעלה ממיליון שקל במהלך המשפט הורשע בגניבת 1,790,000 שקלים מהסתדרות העובדים הלאומית.

עו"ד אלי שוורץ-שואף מפרקליטות מחוז תל אביב ביקש להגיש לבית המשפט דו"ח שחיתות שנעשה באוניברסיטת ת"א. לטענתו, "לגזר הדין ולמעשים בתיק זה השלכה ציבורית מאוד ברורה. ישראל ממוקמת באחד המקומות הגרועים ביותר".

בשבוע שעבר הרשיע בית המשפט את שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון בעבירות של גניבה בידי מנהל, הלבנת הון, מרמה הפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד. הירשזון הואשם במעילה בהיקף של מיליוני שקלים, בעת שכיהן כיו"ר הסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל). הירשזון זוכה מהעבירות של מימון פריימריס ומימון הכנס בגני התערוכה. יש לציין כי מדובר בשני סעיפים זוטרים יחסית בכתב האישום. גורמים משפטיים העריכו כי הירשזון יקבל עונש מאסר של לפחות חמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully