וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: ההנהגה מנסה לרדת מהעץ?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.6.2009 / 12:50

המועצה להגנת החוקה הודיעה כי תיפגש עם המועמדים לנשיאות. רבבות צפויים למחות על הרג המפגינים ביום אבל לאומי

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק. קריינות: אילן שניג)

המועצה להגנת החוקה באירן הודיעה היום (חמישי), כי תיפגש ביום שבת עם המתמודדים בבחירות לנשיאות אירן, שנערכו ביום שישי האחרון, על מנת לדון בתלונותיהם. כך דיווח הרדיו הממלכתי במדינה.

רבבות מתומכיו של המועמד הרפורמיסטי לנשיאות אירן, מיר חוסיין מוסאווי, צפויים לצאת היום לרחובות טהרן כדי למחות על הרג האזרחים במהלך הפגנות המחאה ביום שני. אתמול קרא מוסאווי לתומכיו לקיים יום אבל לזכר ההרוגים בקיום תהלוכות והפגנות שקטות לזכרם. ההפגנה היום צפויה להיות אחת הפגנות המחאה הגדולות מאז החלו לפני שישה ימים.

במהלך הלילה המשיכו תומכיו של מוסאווי למחות ברחובות נגד מה שהם טוענים כזיוף תוצאות הבחירות לנשיאות אירן. במקביל ממשיך גל המעצרים הנרחב שעורכים השלטונות האירנים. על פי דיווח של רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה", כוחות הביטחון באירן עצרו שני עיתונאים ושני פוליטיקאים בכירים, ששמם לא פורסם.

מחר צפוי המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, לשאת דרשה לרגל יום שישי בה הוא אמור להתייחס באריכות למצב באירן ולתוצאות הבחירות. המועמד הרפורמיסטי השני לנשיאות אירן, מהדי כרובי, קרא לציבור התומכים במחנה המתון לקיים הפגנות בזמן הדרשה.

אתמול בערב הפגינו רבבות מתומכיו של מוסאווי ברחובות טהרן. הם ענדו סרטים ובגדים ירוקים ונשאו שלטים בהם האשימו את הנשיא המכהן מחמוד אחמדינג'ד, שאותו הם מכנים "דיקטטור שקרן", בגניבת קולם. שחקני נבחרת הכדורגל של אירן הצטרפו אתמול גם כן למחאה כשענדו סרטים ירוקים על זרועם במהלך משחק כדורגל נגד נבחרתה של דרום קוריאה.

ליצירת קשר עם ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully