וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזורים מקבלת את טורבוביץ' בנדיבות

מיכאל רוכוורגר

17.6.2009 / 19:53

למרות מצבה הכספי הקשה יו"ר הדירקטוריון הנכנס יהנה משכר של 1.5 מיליון שקל בשנה ואופציות ל-3% ממניות החברה

למרות מצבה הכלכלי העדין, חברת הנדל"ן אזורים מקבלת את יו"ר הדירקטוריון המיועד ד"ר יורם טורבוביץ ביד נדיבה. טורבוביץ' (51), לשעבר ראש סגל לשכת ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, צפוי להיכנס לתפקיד במקומו של שעיה בוימלגרין ב-1 ליולי 2009. לפי ההסכם המתגבש, שיצטרך לקבל אישור של דירקטוריון אזורים, עלות שכרו השנתית של טורבוביץ' תסתכם בכ-1.5 מיליון שקל.

כמו כן טורבוביץ' יקבל אופציות הניתנות למימוש לכ-3% מאזורים ב-4 מנות שוות החל מבעוד שנה. מחיר המימוש של האופציות עומד על כ-15.3 שקל, כלומר האופציות מצויות עמוק מחוץ לכסף, שכן מחיר מניית אזורים בבורסה עומד כיום על כ-12.5 שקל למניה. את המגעים מול טורבוביץ' ניהלו בנק מזרחי טפחות, הנחשב לנושה הגדול של חברה האם בוימלגרין קפיטל ובנק הפועלים שהוא המממן הגדול של פעילותה השוטפת של אזורים.

מזרחי טפחות העניק ב-2006 לבוימלגרין הלוואה של 700 מיליון שקל לרכישת השליטה באזורים, וקיבל תמורת ההלוואה כשעבוד את מניות אזורים ששוויים בבורסה עומד על כ-278 מיליון שקל.

טורבוביץ, שככל הידוע נחשב למקורב של אלי יונס מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, נכנס לתפקיד באחת התקופות הקשות שידעה אזורים בשנים האחרונות, ויצטרך להשקיע מאמצים רבים בכדי לשקמה ולהחזיר את בטחון המשקיעים בה.

למרות שאזורים מכרה מאז תחילת השנה דירות תמורת יותר מ-200 מיליון שקל, בעקבות ההפסדים הכבדים של חברות הבנות בקבוצת לגנא היא סיימה את הרבעון הראשון של 2009 בהפסד של כ-17 מיליון שקל, שהצטרף להפסד של כ-412 מיליון שקל ב-2008.

כמו כן, החברה אינה עומדת בהתניות פיננסיות במסגרת ההלוואות שניתנו לה על ידי פועלים ולאומי של כ-575 מיליון שקל וכן במידה ודירוג האג"ח של סדרה 8 שלה העומד כיום ברמה של BBB+, יירד ברמה אחת נוספת למחזיקי האג"ח תהיה עילה לפירעון מיידי של יתרת החוב בהיקף של כ-350 מיליון שקל - סכום שאזורים אינה מסוגלת לשלם כיום.

סך החובות של אזורים למחזיקי אג"ח 6,7,8 עומד על כ-800 מיליון שקל. בכדי להחזיר חלק מהסכומים הללו, אזורים מצויה בימים אלה במגעים מתקדמים עם רשת מלונות פתאל למכירת 12 מלונות מרשת מוריה ואקור תמורת 270 מיליון במזומן ונטילת חוב של כ-700 מיליון שקל.

ביום ראשון הקרוב תתקיים אסיפת מחזיקי האג"ח של אזורים שבמהלכה החברה תעדכן לגבי מצבה. נכון להיום לאזורים גם אין מנכ"ל קבוע, כששמואל סלבין, סגן יו"ר הדירקטוריון משמש כממלא מקום המנכ"ל ומנסה לפי המקורבים לאזורים לקדם את מינויו למנכ"ל קבוע של החברה.

מצבה של בוימלגרין קפיטל אף קשה יותר מזה של אזורים. מלבד החוב של כ-650 מיליון שקל למזרחי טפחות, החברה חייבת למחזיקי אג"ח א ו-ג כ-400 מיליון שקל. ביום חמישי תתקיים אסיפת מחזיקי אג"ח של בוימלגרין שבמהלכה תעלה על סדר היום דרישה של המחזיקים להעמיד לפירעון מיידי את יתרת החוב.

זאת לאחר שלטענת מחזיקי האג"ח בוימלגרין נקט בפעולה של העדפת נושים אסורה והגדיל את הביטחונות למזרחי טפחות ב-25 מיליון דולר נוספים, מ-50 מיליון דולר ל-75 מיליון דולר, מבלי שהגדיל את הביטחונות למחזיקי האג"ח.

גם יכולת החזר החוב של אנגל אירופה שבשליטת לגנא הולדינגס מוטלת בספק. החברה חייבת להחזיר למחזיקי אג"ח ג כ-320 מיליון שקל, ומחזיקי אג"ח ג של החברה, המיוצגים על ידי עו"ד עופר שפירא דורשים מאנגל אירופה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי האג"ח, הכוללים בין היתר שעבוד על התקבולים שיתקבלו ממימוש נכסים. אחרת מאיימים מחזיקי האג"ח להעמיד את יתרת החוב לפרעון מיידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully