וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי והילדים

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

17.6.2009 / 18:55

השבוע המומחיות לטיפול התנהגותי בחתולים מסבירות למה כדאי לגדל תינוק עם חתול, ומה עושים עם חתולה נוהמת

בהמשך לכתבה שפורסמה לגבי הכנסת חתול נוסף לבית, רציתי לשאול מה בנוגע להכנסת תינוק ראשון לבית שיש בו חתול כבר כמה שנים טובות?

רבים פונים אלינו באשר לשילוב של החתול עם תינוק ראשון. תשובה ברורה וחד משמעית : זה מעולה ומבורך ביותר. מחקרים אקדמאיים מורים בבירור על כך שתינוקות שגדלו עם חתול/ים בבית הם בריאים יותר ומחוסנים כנגד התפתחות של אלרגיות ובעיות בדרכי הנשימה. כן, החתול בריא לתינוק! בנוסף, החתול משמש למעשה כאח גדול לתינוק, וכך הילד גדל בהבנה שיש עוד יצורים חיים בבית, אשר יש להתחשב בהם ושיש להם רצונות משלהם (בניגוד לתפיסתו את הוריו, כמובן... אשר סרים למרותו של הקטן...).

החתול, גם הוא, בכל בית, וגם אם מדובר בחתול בוגר, מבוגר, חברותי לאנשים פחות או יותר ואפילו אם מדובר בחתול אגרסיבי או מפוחד מטבעו - הוא יתייחס לתינוק תמיד בכבוד רב וישמור מרחק ממנו, אחרי רחרוח קל ראשוני. אנחנו, כמומחיות ותיקות ומנוסות – למעלה מעשרים שנה במקצוע – מכירות מקרוב ובאופן מקצועי מקרים אין ספור של אנשים עם תינוקות וחתולים – ותמיד הכל בסדר גמור ביניהם.

ישנם סיפורים מסוגים שונים ומשונים וישנן חרדות רבות – מה יקרה עם השיער ומה יקרה עם שריטות ועוד ועוד – הכל בגדר בורות ודעות קדומות. רק הבוקר הגיעה אלינו לקוחה שייעצנו לה בנוגע לחרדותיה ושאלותיה במשך ההריון, ועכשיו היא הגיעה עם תינוקה המקסים בן הארבעה חודשים ובשמחה ענקית סיפרה שתפוז החתול ועומר חיים נפלא יחד – כאשר כל אחד מקבל את כל הדרוש לו בבית – ושניהם חיים כחברים באותה משפחה מקסימה.

חתולים מתייחסים לתינוקות בקצת התעניינות בתחילה, וכאשר הם מגיעים הביתה וחשוב לתת להם יחס רגיל ונעים, ולתת להם להריח את התינוק, בלי כל חשש. לאחר מכן – חשוב מאד לשמור על שגרת חייו וההתייחסות המעולה והנעימה לחתול (אנא לא לשכוח אותו גם בימים הראשונים אחרי ההגעה הביתה – אם לא תוכלי לעשות זאת אישית, בקשי מבן/בת הזוג ו/או מהורה/חבר אוהבי חתולים).

כמו תמיד, זכרו לפנק אותו בהרבה אוכל כייפי, משחקים , ליטופים וכל מה שהחתול נהנה ממנו. אין כל צורך בהפרדות כלשהן. לייעוץ פרטני – תמיד ניתן לפנות אלינו.

החתולה שלי בת שנה וחצי. לאחרונה היא התחילה לרדוף אחרי הזנב שלה ולנהום בחוזקה, כמעט בטירוף. האם יש סיבה לדאגה?

חשוב להתייחס לתופעה הנפוצה. לפני הכל כדאי לגשת ל לבדיקה פיזיולוגית אצל וטרינר ולשלול בעיה רפואית. בנוסף, דאגו לעקר את החתולה, אם היא עדיין לא מעוקרת – חשוב מאד לדבר על כך עם הוטרינר בטלפון עוד לפני הבדיקה כדי לעשות זאת באותה הזדמנות. ניתן וחובה לעקר כבר בגיל 5 חודשים, לפני הייחום הראשון.

אם הכל בסדר מבחינה פיזיולוגית ובדיקת הוטרינר נמצאת חיובית לחלוטין – אנא דאגי לשחק עם החתולה בפעילויות המתאימות לה- בעיקר מרדפים אחרי חכות המספקות הרבה מאד פירוק לחצים, ייתכן והחתולה צוברת ומוציאה זאת על עצמה. בנוסף, דאגי לטפל בה מיידית נגד פרעושים (וכמובן קרציות אם כאלה נמצאות חלילה עליה) בחומר יעיל המתאים לחתולים. תוכלו להתייעץ עם הווטרינר גם בנושא זה, כמובן.

לסיכום, ביקור אצל וטרינר מיומן בחתולים פלוס הרבה פעילויות חיוביות ומשחקים עם החתולה והרבה אהבה ייעזרו לפתרון התנהגות זו ותמיד טוב לעשות כל זאת מיידית. והיה וכל זה לא יסייע להפסקת התנהגות זו – אנא חיזרי אלינו פרטנית ונמשיך לסייע. אל ייאוש ובהצלחה!

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully