וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי אופוזיציה: התקציב אושר בקריאה ראשונה

פנחס וולף

17.6.2009 / 15:51

ברוב של 61 ח"כים וללא מתנגדים אושרה הצעת התקציב לשנים 2009 ו-2010. סיעות האופוזיציה החרימו את ההצבעה והדיונים

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

הכנסת אישרה אחר הצהריים (רביעי) בקריאה ראשונה את הצעת תקציב המדינה לשנים 2009 ו-2010. בעד ההצעה הצביעו 61 חברי כנסת, וארבעה נמנעו. ההצבעה נערכה ללא נציגי האופוזיציה, שהחרימו את דיוני הכנסת.

בעת הצגת התקציב, קרא שר האוצר יובל שטייניץ לחברי הכנסת מכל סיעות הבית, אופוזיציה וקואליציה, "להתעלות" מעל המחלוקות ולפעול יחדיו להתמודדות עם נזקי המשבר הכלכלי. "אנו חייבים למתן את השפעות המשבר, לבלום את הגידול באבטלה וליצור אדני זינוק לעתיד", אמר.

ואולם, חברי האופוזיציה לא התרשמו מהדברים ובחרו להחרים את הדיון. נציגי סיעות האופוזיציה מסרו מוקדם יותר, כי "נוכח החרפת המשבר ושבירת כללי המשחק הדמוקרטיים, סיעות האופוזיציה לא תשתתפנה הערב בצעד חסר תקדים בדיוני התקציב ובהצבעות. הפגיעה הסדרתית במעמד הכנסת והניסיון לחוקק חקיקה פרסונלית פוליטית ומושחתת היא בלתי נסבלת. במדינה בה אין חוקה, יש חשיבות עליונה לשמירה על הנורמות הפרלמנטריות, ולשם כך אנו דורשים מיו"ר הכנסת להשיב את השפיות".

למרות היעדררות נציגי האופוזיציה, במהלך הדיון בכנסת נמתחה ביקורת חריפה על התקציב ועל חוק ההסדרים במשק המדינה. לדברי סגנית שר התמ"ת אורית נוקד (העבודה), "חוק ההסדרים השמין והגיע לממדים מבהילים. אני קוראת לשר האוצר להוציא את הרפורמות ואת הנושאים שאינם קשורים באופן ישיר לחוק ההסדרים ולהביא אותם להליך של חקיקה".

ח"כ מירי רגב (ליכוד) תקפה בחריפות את חבר מפלגתה שטייניץ בשל אי העלאת המע"מ על הפירות והירקות. לדבריה, "שר האוצר אטום וחסר רגישות חברתית. אני קוראת לו להסיר מסדר היום של הכנסת את הכוונה להעלות את המע"מ. זוהי גזרה של ממש שתפגע באלו שידם אינה משגת. אסור לתת יד לגזרה שמגדילה פערים חברתיי ואי שיוויון ופוגעת בעוצמתה של החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully