וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה אישר: הטבות לזוגות חד מיניים

טלי גולדשטין

18.6.2009 / 2:32

הנשיא האמריקאי עורר את זעם האוכלוסייה הגאה מספר פעמים מאז נכנס לתפקיד. עתה הוא מנסה לפייסם ע"י מתן הטבות

הנשיא האמריקאי ברק אובמה אישר היום (חמישי) סדרה של הטבות לבני הזוג החד-מיניים של עובדים ממשלה בארצות הברית. לטענתו, מדובר בצעד ראשון לקראת ביטול ההפליה נגד הומואים ולסביות בארצות הברית. אובמה החליט להעניק לבני זוגם של עובדים הומוסקסואלים בשירות המדינה זכויות שוות לאלו שמוענקות לזוגות הטרוסקסואלים, כאשר בין היתר תוענק לבני הזוג גישה לביטוח בריאות. "

רבים מעובדי השירות הציבורי שלנו לא נהנו במשך שנים מהטבות אלו מסיבה אחת ויחידה: האנשים שהם אוהבים הם מאותו מין כמוהם", אמר אובמה לפני שחתם על המזכר. "זהו יום שמסמל מהפך היסטורי אך עלינו לזכור שמדובר רק בצעד ראשון לקראת השינוי". הוא הוסיף.

החלטתו מהווה התקדמות משמעותית בתחום זכויות ההומואים והלסביות, במיוחד לאחר שלפני מספר ימים הממשל עורר זעם כשפרסם תצהיר המגן על החוק האוסר הכרה פדרלית בנישואים חד-מיניים. במסע הבחירות שלו, אובמה התנגד דווקא לחוק ההגנה על הנישואים שהועבר ב-1996. לפיכך לא ברור בדיוק מה עורר את ההחלטה לתמוך בו לפתע פתאום. יש הסבורים כי החלטת אובמה להעניק הטבות לבני הזוג המדוברים היא ניסיון לפייס את המבקרים ואת פלח האוכלוסייה המסוים.

"זה דבר טוב בעבור האחוז הקטן של אנשים העובדים בעבור הממשלה, אך הוא מתעלם מחלק גדול של אנשים המקיימים יחסים חד-מיניים", אמר ג'ף קורס, ראש ארגון קליפורניה השוויונית. כמועמד לנשיאות, אובמה היה תומך אדוק בזכויות הומואים ולסביות. הוא קרא לביטול החוק להגנת הנישואים ואת המדיניות הצבאית של "אל תשאל, אל תדבר", האוסרת על הומואים ולסביות מוצהרים לשרת בצבא.

יושב על הגדר

עם זאת, מאז נכנס לתפקיד, אכזב אובמה פעילי זכויות הומואים רבים. סימנים של אי שקט וחוסר סבלנות צצים לא רק כלפי שתיקתו של הנשיא בנושא חוקיות נישואין חד-מיניים וסירובו להתחייב לעמדה החלטית בנושא, אלא גם כלפי תמיכתו במדיניות אותה ביקר בעבר. השבוע הגדיש אובמה את הסאה לאור אותו מזכר שנוי במחלוקת. "איך שלא תסתכל על זה, זהו מסמך מחליא", אמר דיוויד מיקסנר, פעיל זכויות הומואים. "על מה הם בדיוק חשבו?", הוסיף.

בתצהיר המדובר, נכתב כי אובמה מכיר באפליה הנובעת מהחוק ומעוניין בביטולו, אך הוא מחויב משפטית להגן עליו כל עוד הוא תוקף. פעילים רבים בקהילה הגאה ביטלו את תמיכתם מנשף גיוס כספים גדול של המפלגה הדמוקרטית, שאמור להיערך בשבוע הבא, כמחאה על עמדתו של אובמה.

דובר הבית הלבן אמר אתמול כי אובמה אינו חוזר בו מעמדותיו במהלך הקמפיין. "הנשיא עדיין מחויב הצעות שהעלה. התחלנו לעבוד עליהן", אמר אדם אברמס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully