וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הואשמה בסיוע לרצח ותשוחרר לביתה

קובי מנדל

17.6.2009 / 12:19

רחל נקר מחיפה נאשמת שסייעה לבן זוגה לחנוק למוות אישה על רקע חוב כספי. ביהמ"ש החליט לשחררה, אך אפשר לפרקליטות לערער

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה היום (רביעי) לשחרר את רחל נקר מחיפה בת 37, הנאשמת יחד עם בן זוגה אברהם זאב כהן, בן 26, מחיפה בעבירת רציחתה של שרון יניב, בת 58. הרצח אירע על רקע סכסוך על חוב כספי בשל הלוואה שהלוותה המנוחה לנאשם. השופט, רון שפירא, הורה עם זאת לעכב את השחרור ביומיים כדי לאפשר לפרקליטות לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.

מכתב האישום עולה כי הנאשמים הגיעו בפברואר האחרון לביתה של המנוחה, שהתגוררה בסמוך להם והיתה מיודדת עמם, שהו בחברתה ועודדו אותה להרבות בשתיית אלכוהול. לאחר שהשתכרה חנקו אותה למוות , גנבו את ארנקה ועזבו את הדירה. השופט רון שפירא הבהיר כי אמנם כתב האישום מייחס לשני הנאשמים את ביצוע העבירות במשותף, אולם מחומר הראיות עולה כי בפועל בוצעו פעולות החניקה בידי הנאשם, אשר הידק חגורה סביב צווארה של המנוחה. אשמתה של הנאשמת היא בכך שראתה את המעשים ולא עשתה דבר כדי להפסיקם.

במסגרת החלטה קודמת שניתנה בבקשה להארכת מעצרה של הנאשמת עד תום ההליכים, קבע השופט שפירא כי מידת מודעותה של הנאשמת למעשה ומידת שותפותה תיבחן במסגרת ההליך העיקרי, כך שיש מקום לשקול חלופת מעצר. אולם בהצעות הפקוח שהוצעו לא היה די ולפיכך הורה השופט באותה החלטה כי הנאשמת תיעצר עד תום ההליכים.

עתה, במסגרת הבקשה של הנאשמת לעיון חוזר, קבע השופט שפירא כי עם כל הקושי שבמערך הפיקוח המשולב, ניתן לאשר שחרורה לחלופת המעצר. השופט ציין בהחלטתו כי "בנסיבות אלו של מסוכנות שאינה בדרגה גבוהה, ניתן לאמץ את מודל הפיקוח המשולב, על אף שהוא אינו הרמטי ברכיבי הפיקוח".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully