וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לאכפתי העצלן

17.6.2009 / 11:18

ג'וש דורפמן הוא פעיל סביבתי שלא מתבייש לנהוג במכונית לא היברידית או לבלות זמן רב במקלחת. בתוכנית החדשה שלו ינסה להראות שכולם יכולים להיות אקולוגים

"הגיע הזמן שנפסיק להרגיש רע בגלל שעשינו מקלחת ארוכה, או בגלל שיש לנו מכונית זוללת דלק", כך אומר ג'וש דורפמן, מי שמכנה עצמו איש סביבה עצלן. הוא מאמין שאורח חיים ידידותי לסביבה חייב להיות נוח, משלם וגם אסתטי – אחרת אין סיכוי לגייס את תושבי כדור הארץ למאבק בהתחממות הגלובלית. בשבוע הבא תעלה תוכנית טלוויזיה בכיכובו, בה הוא מתכנן להציל את העולם, אך לא בדרך שהיינו מצפים לה. "פעילי סביבה גורמים לאנשים להרגיש רע, ולגרום לאנשים להרגיש רע זאת דרך שיווק נוראית" אמר דורפמן כשסיפר על הרעיון מאחורי התוכנית.

דורפמן, שהתחיל את עשייתו הסביבתית בחברה לייצור ריהוט ידידותי לסביבה, פתח לפני כחמש שנים בלוג ופירסם שני ספרים בנושא, טוען כי לרב הציבור האמריקאי אין מודעות סביבתית, והדרך של הפחדה על ידי נבואות קודרות לגבי עתיד העולם הן לא שיגרמו לו לשנות את הרגליו. בתוכנית הטלוויזיה שלו צפוי דורפמן להדריך משפחות ועסקים איך לבחור אורח חיים ידידותי לסביבה, ואיך להקל על החיים. בפרק הראשון יתארח דורפן בבית משפחה ממוצעת, וינתח את האשפה שלהם. יחד ינסו לראות מה אפשר למחזר, ממה אפשר לעשות קומפוסט ובכלל – איך ניתן לצמצם פסולת שמגיעה בסוף לקרקע ומזהמת אותה. האתגר הגדול יהיה לשכנע את אב המשפחה הסקפטי, שכלל לא מאמין שיש בעיה של התחממות גלובלית.

עוד באמריקה הוא היה סקפטי

דורפמן בכוונה מעדיף להתמודד עם הסקפטים, וכך מקווה להוכיח ששמירה על הסביבה היא לטובת כולם – בעיקר ממניעים כלכליים. זאת הדרך היחידה לטענתו לגייס את כלל הציבור לחיים ירוקים, ולהצלת העולם. בפרק נוסף של התוכנית מתמודד הסביבתי העצלן עם בעלת חנון לציוד לבעלי חיים, הטוענת כי לאנשים אין רצון לקנות מוצרים אקולוגים מפני שהם יקרים יותר. דורפמן בסופו של דבר גורם לה להבין ששימוש בחומרים אורגנים וידידותיים לסביבה הוא בריא יותר, חוסך טיפולים וטרינרים, ולכן בעצם כן משתלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully