וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירי טהרן משלמים את מחיר המחאה

טלי גולדשטין

17.6.2009 / 11:23

כלי התקשורת הזרים באירן ורשתות הסלולר נחסמו על ידי הרשויות, אך דיווחים עדיין מגיעים על האלימות המופעלת נגד הסטודנטים

הצעירים בטהרן משלמים את המחיר הכבד ביותר על תמיכתם במוסאווי, המועמד הרפורמיסט שהפסיד בבחירות בשבת. עשרות סטודנטים מאוניברסיטת טהרן הוכו ונפצעו קשה בימים האחרונים על ידי מליציות תומכות הנשיא אחמדינג'ד. חלקם אף אושפזו בבתי החולים בשל פציעותיהם החמורות. דיווחים מדאיגים אלו מגיעים מאתר אינטרנט אירני, המתנגד למשטר.

ככל הנראה, מעונות הסטודנטים בשכונת אמיר עבאד, הותקפו תדירות מאז יום ראשון על ידי חמושים לובשי בגדים אזרחיים וכוחות הביטחון עצמם. התוקפים השתמשו בכדורים, שרשראות, גרזנים ואלות כדי להרביץ לסטודנטים. תושבי השכונה קראו לעזרת הציבור.

הסטודנטים מאוניברסיטת טהרן, פלך באוכלוסייה שתמך במוסאווי לנשיאות, החל את מחאתו ביום ראשון בלילה כשיצא בהמוניו לרחובות הבירה, קרא סיסמאות נגד אחמדינג'ד, נשא שלטים של מוסאווי וגינה את המשטר. ברגע שנכנסו למתחם המעונות החמושים וכוחות הביטחון, פרץ מאבק, שלא היה שווה כוחות מן הסתם, במסדרונות. כוחות הביטחון השליכו רימוני יד, גז מדמיע וירו לעבר דלתות החדרים בהם הסתתרו הסטודנטים ולמעשה, השתלטו על המעונות.

אלות, כדורים חיים וגז מדמיע

העימותים במעונות אוניברסיטת טהרן נמשכו גם כשנחסמה רשת הטלפונים הסלולריים על ידי הרשויות והסטודנטים לא יכלו ליצור קשר עם העולם החיצוני. כוחות הביטחון נכנסו ללא כל בעיה למעונות וסללו את הדרך למליציית אנסאר חזבוללה, שזרעה הרס וחורבן בחדרים.

במהלך המהומות, נפצעו 15 סטודנטים באורח קשה לאחר שנורו על י די כוחות הביטחון. אחד מהסטודנטים נפצע אנושות לאחר שנורה בפניו ובתווארו. שני סטודנטים אחרים נורו בפנים ואחד מהם עומד ככל הנראה לאבד אל עינו. סטודנטים אחרים נורו ברגליהם ובחלקים שונים של הגוף. לדברי אותם סטודנטים, התוקפים היו מצוידים היטב לקראת המשימה, עם נשק קר וחם.

עוד דיווחו הסטודנטים כי כוחות הביטחון השתמשו נגדם בסוג חדש של כדורים מפלסטיק, המותירים חורים בגוף הנורה. צוות אבטחת הקמפוס ופקידי האוניברסיטה נמלטו על נפשם והותירו את הסטודנטים לבדם. לפי הדיווחים, הסטודנטים הלכודים בתוך המעונות זקוקים לטיפול רפואי דחוף ואין להם גישה לאמבולנסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully