וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה מנתניהו: "פטר מיד את אהרונוביץ'"

איילה חננאל ופנחס וולף

17.6.2009 / 11:17

ח"כ א-סנע פנה לרה"מ בדרישה לפטר את השר לביטחון פנים, שקרא אתמול לסוכן משטרתי "ערבוש". גם פעילי מרצ מצטרפים לקריאה

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

ח"כ טאלב א-סנע (רע"ם-תע"ל) פנה היום (רביעי) באופן דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להפעיל את סמכותו ו"לפטר מיד את השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'".

לדבריו, "התבטאויותיו הגזעניות נגד הציבור הערבי מהוות פגיעה קשה מאוד. אסור לעבור עליהן לסדר היום, יש לשים לב למעמדו ולתפקידו, כמו גם למסר המסוכן שהוא מעביר לכפופים לו. דבריו משקפים תפיסת עולם מבית מדרשו של ליברמן, והמשך מגמה זו יוביל לעימות מסוכן".

בתוך כך, כמה עשרות פעילי מרצ הפגינו היום מול מטה המשטרה הארצי בירושלים, במחאה נגד התבטאותו מאתמול של השר, וקראו לו להתפטר. ח"כ חיים אורון, יו"ר מרצ, אמר היום לוואלה! חדשות כי "מדובר באמירה חמורה מאוד, עליה לא מספיק רק להתנצל. השר היה צריך לאזור את האומץ ולומר 'טעיתי ונכשלתי'. לצערי זה כנראה לא המקרה, כי אחרי הכל מדובר בבית היוצר של ישראל ביתנו, מפלגה שעושה הבחנה בין נאמנות לאזרחות".

מפכ"ל המשטרה לשעבר, אסף חפץ, אמר לוואלה! חדשות בתגובה להתבטאות, כי "בשפה שלנו, בדור שלנו, בן אדם כזה שנראה מלוכלך הוא ערבוש. הוא נראה לו ערבי. אז הוא קרא לו ערבוש. ואם הוא היה קורא לו ערבי, זה היה יותר טוב? בדיוק כמו שערבים קוראים לנו יהודונים. זה בסך הכל סלנג. זה היה בצחוק".

במהלך הסיור שערך אתמול השר בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב, הוצגו בפניו סוכנים סמויים של המשטרה שהיו במקום בעת משימה משטרתית. השר אהרונוביץ' רצה לפגוש את הסוכנים הסמויים וקרא להם. כשהגיע אחד הסוכנים להיפגש עם השר, הסוכן התנצל ואמר: "אני קצת מלוכלך", ואהרונוביץ' ענה לו: "מה מלוכלך? אתה נראה כמו ערבוש אמיתי". יצויין כי זו אינה ההתבטאות הבעייתית הראשונה של אהרונוביץ. בסיור בלוד שערך עם כניסתו לתפקיד השר לביטחון פנים אמר אהרונוביץ כי "זה נראה כמו מחנה פליטים בג'בלייה".

מאוחר יותר אתמול התנצל השר על התבטאותו, ואמר כי"התבטאות זו אינה משקפת את תפיסת עולמי ואני מבקש להתנצל בפני כל אלו שנפגעו", מסר השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully