וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה החרימה גם הדיון בתקציב

17.6.2009 / 13:08

לאחר שביטלו דיון בכנסת בנוכחות רה"מ, החרימו חברי האופוזיציה את דיוני התקציב, במחאה על כוונת הממשלה להחליש את כוחם

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת)

מחריפה מחאת האופוזיציה נגד הקואליציה: חברי האופוזיציה החליטו להחרים את הדיון במליאת הכנסת על הצעת תקציב המדינה לשנים 2010-2009 ואת ההצבעה שתיערך עליה הערב, נוכח "החרפת המשבר ושבירת כללי המשחק הדמוקרטיים, סיעות האופוזיציה לא תשתתפנה הערב בצעד חסר תקדים בדיוני התקציב ובהצבעות. הפגיעה הסדרתית במעמד הכנסת והניסיון לחוקק חקיקה פרסונלית פוליטית ומושחתת היא בלתי נסבלת. במדינה בה אין חוקה, יש חשיבות עליונה לשמירה על הנורמות הפרלמנטריות, ולשם כך אנו דורשים מיו"ר הכנסת להשיב את השפיות".

שר האוצר יובל שטייניץ פתח היום את הדיון סביב התקציב אחרי שזה הוגש אתמול למזכירות המשכן: "אתמול חזרנו והתבשרנו כי המשבר עדיין בעיצומו: הנתונים שפורסמו ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מספרים לנו על המשך עליית שיעור האבטלה ועל צמיחה שלילית של 3.9% ברבעון הראשון", אמר שטייניץ בעודו קורא לכל חברי הסיעות בבית, אופוזיציה וקואליציה, "להתעלות" כדבריו מעל המחלוקות ולפעול יחדיו להתמודדות עם נזקי המשבר הכלכלי: "אנו חייבים למתן את השפעות המשבר, לבלום את הגידול באבטלה וליצור אדני זינוק לעתיד".

בשל זעם חלק מחברי הכנסת על כוונת הקואליציה לקדם הצעות חוק שנועדו לחזק את כוחה של הממשלה על חשבונם, בוטל גם דיון שנועד להיערך היום במליאה, בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו. הדיון היה אמור להיערך לבקשת 40 מחברי האופוזיציה אודות מה שהוגדר כ"מדיניותו המבולבלת של ראש הממשלה".

באופוזיציה אמרו הבוקר כי, "זהו צעד נוסף בסדרת הצעדים בהם נוקטת האופוזיציה ותמשיך לנקוט, ושמטרתם העברת מסר לפיו האופוזיציה והכנסת כולה אינן יכולות להמשיך בסדר יומם הרגיל ולהתנהל על מי מנוחות. זאת בשעה שכללי משחק בסיסיים שבין קואליציה לאופוזיציה מופרים ברגל גסה, ורוב דורסני פוגע באופן ציני ונמהר בהליך הדמוקרטי ובמעמדה של הכנסת".

"הדלת פתוחה להידברות"

גורמים בקואליציה אמרו לוואלה! חדשות בתגובה כי, "המשחקים של האופוזיציה מעקרים מתוכן את הכנסת. האופוזיציה מסרבת לקבל את דין הבוחר שהקנה להם כוח מוגבל. צריך ללמוד לשחק את המשחק גם כשאתה בצד הלא נעים שלו. הם הגישו בקשה לדיון בגלל שהממשלה מבולבלת. נראה שהאופוזיציה מתבלבלת בקריאת המציאות ש-70% מהציבור תומך בנאומו של ראש הממשלה".

מקורבי יו"ר הכנסת ראובן ריבלין אמרו לוואלה! חדשות הבוקר, כי "היו"ר עושה מאמצים כבירים כדי להביא לפתרון המשבר ומקיים קשר מתמיד עם ראש הממשלה ועם יו"ר מרצ חיים אורון מטעם האופוזיציה. כבר מאמש הוזמנה לבני לפגישה עם ריבלין בארבע עיניים כדי לנסות למצוא נוסחה שתביא לסיום המשבר. עד כה, הזמנתו לא נענתה משום שלבני התעקשה שהוא ייפגש תחילה עם נציגים אחים שהפגישה איתם שלשלום הגיעה למבוי סתום. ריבלין ממשיך את המאמצים ודלתו פתוחה גם בשעה זו להידברות. יש גורמים באופוזיציה שמנסים להפוך את יו"ר הכנסת לצד בקונפליקט הזה, אבל הוא מבקש להישאר ממלכתי ולעמוד בין הקואליציה לאופוזיציה כדי להביא לנוסחה שתחלץ את העגלה מהבוץ".

האופוזיציה מוחה על כוונת הקואליציה להתחיל בהליכי חקיקה של מספר הצעות חוק, ובהן הצעה להגדלת הרוב הדרוש לאישור הצעת חוק תקציבית מ-50 חברי כנסת כיום ל-55, הצעה לפיה יתאפשר לשר אחד מכל סיעה להתפטר מהכנסת ולחזור לכהן בה אם יפסיק לכהן כשר, וכן הצעה שנועדה להקל על המבקשים לפרוש מסיעה בכנסת. במסגרת המחאה נטשו אתמול חברי האופוזיציה באופן הפגנתי את דיוני המליאה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully