וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים מבינים עברית - ומדווחים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.6.2009 / 9:42

סוכנות הידיעות הרשמית ברשות השיקה אתר אינטרנט חדש בשפה העברית שפונה לציבור הישראלי. אבו מאזן: "זה יקרב בין העמים"

סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "ופא" השיקה מהדורה בשפה העברית שאמורה לפנות לדעת הקהל בישראל. מנכ"ל סוכנות הידיעות, ריאד חסן הודה כי ההחלטה להוציא מהדורה בעברית באה באיחור רב: "היה צריך להוציא כבר מזמן מהדורה בעברית של סוכנות הידיעות", אמר. לדברי חסן, 'ופא' תשמח לקבל תגובות מהקוראים הישראלים והיא תשקיע מאמצים לנקוט באמינות ומקצועיות.

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברך בערבית את מבקרי האתר החדש לרגל השקתו: "בשל אמונתנו בהכרחיות השלום והדו-קיום בין העם הישראלי והפלסטיני, החליטה סוכנות הידיעות 'ופא' לפתוח דף בעברית שיהווה ערוץ קשר ישיר עם דעת הקהל הישראלית. הסוכנות תעביר במקצועיות ובאובייקטיביות את שאיפתו של העם הפלסטיני לחיות בכבוד במדינתו העצמאית ובשכנות לישראל".

לדברי חסן, המהדורה בעברית תהיה עצמאית לחלוטין ולא תהיה קשורה למהדורות בערבית, אנגלית וצרפתית שקיימות זמן רב. צוות עיתונאים נפרד יוציא לאור את המהדורה, שתופץ באתר האינטרנט של הסוכנות ותישלח גם לחברי כנסת, שרים ועיתונאים המסקרים את הרשות.

"זו לא תהיה מהדורה מתורגמת מערבית אלא מהדורה עברית לכל דבר ועניין", הבהיר חסן, שהדגיש גם כי המהדורה העברית תעביר "תמונה מדויקת, מקצועית ואובייקטיבית לכל המתעניין במה שקורה בצד הפלסטיני". ומה יכללו הדיווחים? "יושם דגש על כלכלה, חברה, ספורט ואפילו על נושאי נשים וחיי התרבות". חסן ציין כי הסוכנות תביא את הסיפורים "ממקור ראשון, ללא כל התערבות מצד גורמים פוליטיים ברשות".

ניתן לפנות לכתב לענייני ערבים ניר יהב במייל: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully