וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת החזירים: 152 חולים אובחנו בישראל

נעמה טלמור

17.6.2009 / 10:12

ביממה האחרונה אובחנו 21 חולים נוספים, כולם במצב קל. משרד הבריאות נערך להעביר את הטיפול בהם למרפאות המקומיות

21 אנשים נוספים בישראל אובחנו אתמול (שלישי) כחולים בשפעת החזירים. בכך עלה מספרם של החולים המאובחנים ל-152. החולים נמצאים בבידוד בביתם ומצבם של כולם מוגדר קל.

ממשרד הבריאות נמסר כי מאז יום חמישי האחרון מקבלים אנשים שפיתחו תסמיני מחלת חום דמויית שפעת את תרופת "טמי-פלו", תרופה לטיפול במחלה, מייד עם הגיעם לבית החולים. לאחר קבלת התרופה מקבלים החולים הנחיות להישאר בביתם ולא לצאת ממנו, זאת בהתבסס על כך שהתוצאות לגבי אבחון המחלה מתקבלות בתוך מספר שעות ולא מספר ימים, כפי שהיה בהתחלה. בתוך כך נערכים במשרד הבריאות להעביר את הטיפול בחולים למרפאות הקהילה, בכדי שאלו החשים ברע יוכלו להגיע ישירות למרפאה, ולא בהכרח לחדרי המיון.

חברת התרופות השווייצרית, Novartis AG, הודיעה בסוף השבוע האחרון כי ייצרה בהצלחה חיסון למגיפת שפעת החזירים. החברה צפויה להתחיל את הניסויים הקליניים כבר ביולי הקרוב, במטרה לאפשר יצור המוני מהיר ככל הניתן של החיסון. בהודעת החברה נמסר כי החיסון נמצא מוקדם מהמתוכנן, והוא צפוי לקבל את אישורו כבר בסתיו הקרוב.

בתוך כך, הכריז בשבוע שעבר ארגון הבריאות העולמי על שפעת החזירים כעל מגיפה עולמית, הראשונה מזה 41 שנה, לאור העלייה במספר הנדבקים ברחבי העולם. בהצהרה שנשלחה ל-193 המדינות החברות בארגון נאמר, כי רמת הכוננות העולתה לרמה שש, הרמה הגבוהה ביותר, לאחר דיון חירום של מומחים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully