וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלווריון בדרך לעסקת ענק של 150 מיליון דולר

שמואל שוסטר

17.6.2009 / 9:03

החברה בדרך לעסקה הגדולה בתולדותיה: תקבל עד 150 מיליון דולר לפריסת רשת אלחוט עבור הממשל בארה"ב

חתמה על העסקה הגדולה בתולדותיה. היקפה של העסקה הוערך על ידי החברה בכ-150-100 מיליון דולר. במסגרת החוזה, תספק אלווריון ציוד לתקשורת אלחוטית בתקן wimax (תקשורת אלחוטית בפס רחב בטווח של עד 50 קילומטר), בעבור פרויקט של ממשלת ארה"ב לפריסה של רשת אלחוטית באיזורים כפריים.

מטרת הפרויקט היא לקדם את התקשורת באזורים הכפריים בארה"ב. כחלק מתוכנית בניית התשתית באזורים הכפריים בארה"ב, פורס הממשל, באמצעות חברות פרטיות, רשתות תקשורת בתקן wimax.

תוכנית בניית התשתית באזורים הכפריים נועדה להגדיל את ההזדמנויות הכלכליות ולשיפור חייהם של התושבים שגרים בהם. את הפרויקטים מממנת ממשלת ארה"ב באמצעות הלוואות ומענקים ומרבית חברות התקשורת הגדולות מתחרות על נתחים ממנו.

רק בחודש שעבר דיווחה אלווריון כי הממשל בחברת מיינסטריט ברודבנד (main street broadband) האמריקאית להקים את אחד הפרויקטים הגדולים של תשתיות אלחוטיות עד כה, במסגרתו תפרוס אלווריון תחנות בסיס וציוד קצה ב-129 קהילות כפריות בין פלורידה לג'ורגיה, כקבלן משני.

בחירתו של הממשל בארה"ב להקים רשתות הפועלות בתקן ה-wimax מהוות הצהרה של אמון בתקן התקשורת, אשר מצוי בימים אלו במאבק מול תקן ה-lte, אשר מאחוריו עומדות חברות הסלולר הגדולות. בשנה האחרונה החלו להישמע קולות המספידים את תקן ה-wimax לאור הלובי החזק של חברות הסלולר והעובדה שהשימוש בו מצריכה פריסה של תשתית ייעודית, בניגוד ל-lte שיכול לפעול, במקרים רבים, על התשתית הסלולר הקיימת.

החשש מעתיד התקן והמשבר הכלכלי הביא את אלווריון לפתוח בתוכנית התייעלות. בחודשים האחרונים פיטרה אלווריון כ-150 עובדים מתוך כ-1,000 עובדים שהעסיקה בשנה שעברה במטרה לשמור על רווחיות החברה בהתחשב במצב הכלכלה הגלובלי. בנוסף, על רקע ביטול העסקה עם נורטל לפני כארבעה חודשים, הודיעה החברה כי החליטה לקצץ 10% משכר העובדים המרוויחים מעל 15 אלף שקל ו-7% משכר העובדים המרוויחים מעל 8,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully