וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל "טעות": בעוטף עזה שומרים בלי נשק

רמי שני

17.6.2009 / 7:10

המאבטחים בכיתות הכוננות של הישובים שעל קו הגבול לא קיבלו אישורים לנשיאת נשק. צה"ל: "עקב טעות לא הועברה הודעה"

אנשי כיתות כוננות בישובים הסמוכים לגבול במערב הנגב, אינם יכולים לשאת נשק כבר קרוב לשנה כי מישהו בצה"ל שכח להעביר אליהם הרשאות זמניות, שנועדו לאפשר להם נשיאת נשק בפועל, עד העברת ההרשאות הקבועות. החלטת הצבא היא לתת להם אישורים זמניים בשל אורך הזמן שלוקח להנפיק אישורי קבע ובצה"ל אומרים שעקב טעות, לא הועברה הודעה בדבר מתן האישור הזמני לתושבי עוטף עזה. מדובר בכיתות הכוננות בישובים הצמודים לגבולות עם מצרים, רצועת עזה וגם באזורים אחרים בארץ. חברי הכיתות האלה, נאלצים כבר זמן רב לבצע את תפקידיהם הביטחוניים ללא נשק.

כיתות הכוננות, נחשבות למכפילי כוח שמירה והן פועלות בכפוף להנחיות צבאיות, בעיקר כדי לשמור על הביטחון בישובים בשעת חירום. חברי הכיתות, מקבלים אישור לנשיאת נשק, כדי לעמוד בתנאי החוקים של ישראל. ההרשאה מתקבלת אחרי ביצוע אימוני ירי וכן אחרי שורה של בדיקות מחמירות, בהן בדיקות של משרדי ממשלה, צה"ל וגורמי בריאות וביטחון אחרים.

רכזי הביטחון בישובים רבים לאורך הגבולות, העבירו לפני קרוב לשנה את אוגדני הטפסים לקבלת ההרשאות עבור חברי כיתות הכוננות: "הן הועברו למפקדות החטיבות עם כל החתימות, המספרים, שמות החברים וכל מה שצריך למלא שם" סיפר רכז ביטחון באחד הישובים, "אני לא יכול עדיין להנפיק נשק למרבית אנשי הכיתות, כי עד עכשיו, הטיפול בהנפקת האישורים האלו טרם הסתיים. אני לא יכול לסכן את השכן שלי או כל חבר אחר בישוב, שיסכן את חירותו בגלל מעבר על החוק".

במועצה האזורית אשכול, שרבים מישוביה נושקים לגדרות המערכת עם רצועת עזה ומצרים, סבורים שהעובדה שתהליך הפקת האישורים, אחרי שכל הניירת מולאה, הוא פשוט מחדל, כך הסביר השבוע יושב ראש המועצה, חיים ילין: "רכזי הביטחון, העבירו את הטפסים לכל מי שצריך" הוא כעס, "כשראינו שהדבר לוקח זמן רב, התחלנו להפעיל לחץ באמצעות גורמי משטרה, צבא ואפילו בסיוע של אלוף הפיקוד בדרום, האלוף יואב גלאנט. אני חושב, שהאישורים האלה תקועים באיזה מרתף ואף אחד לא נוגע בהם. באיזה מרתף? אני לא יודע ואני לא רוצה להאשים בשלב זה אף אחד באיוולת הזאת".

בהתאחדות המועצות האזוריות, מכירים את הבעיה ומבינים שהיא לא נחלת הישובים במערב הנגב בלבד: "הצעתי כבר לכמה שרים לבטחון פנים, להקים צוות שיבחן כל מתנדב ביחידות הכוננות וגם במשמר האזרחי הכפרי" סיפר שמוליק ריפמן, יושב ראש המועצה האזורית רמת הנגב ויושב ראש ההתאחדות, "אפשר לקצר מאוד את משך הזמן לטיפול בכך. אחרת, זה גורם לירידה במוטיבציה להתנדבות ולבעיות אחרות, לצד הפגיעה הממשית בביטחון התושבים.

צה"ל: "טעות"

בצה"ל מאשרים, שמישהו אכן שכח לטפל בהנפקת האישורים. דובר צה"ל מסר, שקבלת נשק צבאי מותנית במעבר הליך הרשאה אישית או זמנית. תוקפה של תעודת ההרשאה הינה לחמש שנים לכל היותר ועם סיום תוקפה יש להחל הליך אישור מחדש. במסגרת הליך ההרשאה נבדק האזרח מול גורמים במשטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי, משרד הבריאות וגורמים נוספים בצה"ל, בהתאם לצורך.

עוד נמסר, שבשל התארכות תהליך בדיקת האזרחים מול הגורמים השונים, הוחלט כי באופן חריג יינתן לאזרחים שלא נמצאו חריגים אישור זמני להמשיך לשאת את הנשק עד תום הליך הבדיקות. עקב טעות לא הועברה הודעה בדבר האישור הזמני לתושבי עוטף עזה, נאמר בתגובת הדובר. בינתיים, הנשק נותר במחסני הישובים ואנשי הביטחון, עושים את עבודתם בלא רובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully