וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ארה"ב נסוגה מהצבת טילים באירופה?

16.6.2009 / 19:45

תוכנית מערכת ההגנה מפני טילים היתה יוזמת בוש, ולה מתנגדת רוסיה בחריפות. עתה בוחנת ארה"ב אפשרות להרחיב שיתוף פעולה עם רוסיה

ממשל אובמה אמר היום (שלישי) כי עדיין לא החליט כיצד ליישם את תוכנית הצבת מערכת ההגנה מפני טילים באירופה, אותה ירש עוד מכהונתו של הנשיא בוש. "עוד לא התקבלה שום החלה סופית בנושא", אמר סגן שר ההגנה האמריקאי וויליאם לין בפני הסנאט.

לין תיאר את התוכנית להציב עשר סוללות טילים נגד טילים בפולין ותחנת מכ"ם בצ'כיה כ"אפשרות אחת" הנבדקת עתה. לדבריו, ארה"ב בוחנת את האפשרות להרחיב את שיתוף הפעולה עם רוסיה, המתנגדת חריפות לתוכנית שלטענתה מאיימת עליה, כאמצעי הרתעה מול שיגור טילים בליסטיים מצד אירן. "ארה"ב תפעל כדי לזהות אזורים חדשים בהן שתי המדינות יכולות לקדם את שיתוף הפעולה בסוגיה זו. לדוגמה, יש מכ"מים רוסים המוצבים סמוך לאירן, ויכולים לספק אזהרה מוקדמת במקרה של שיגור טילים מאירן", אמר לין.

אובמה צפוי להגיע לביקור במוסקבה ב-6-8 ביולי, ובפגישה זו הוא מקווה לדון בסוגיה, הוסיף סגן השר. לין אמר כי ארה"ב מחויבת להתגונן ולהגן מפני מדינות עוינות כגון צפון קוריאה ו"אירן, אם זו תמשיך בדרכה הנוכחית".

הסנאטור ג'ף סשנס אמר בתגובה כי היסוס מצד ארה"ב יכול לחתור תחת מוכנותן של צ'כיה ופולין להציב בשטחן את מערכת ההגנה. בתי הפרלמנט של שתי המדינות עדיין לא אישרו את ההצעה האמריקאית.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully