וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ: מתנצל בפני כל מי שנפגע

ניר יהב ופנחס וולף

16.6.2009 / 21:40

בעקבות פליטת הפה של השר לביטחון פנים כפי שפורסמה בוואלה! חדשות, פרסם אהרונוביץ התנצלות. טיבי: "דברי השר היו נשמעים אותנטיים בגרמנית"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ' התנצל אמש (שלישי) על התבטאותו במהלך סיור בדרום תל אביב. "התבטאות זו אינה משקפת את תפיסת עולמי ואני מבקש להתנצל בפני כל אלו שנפגעו", מסר השר. דבריו של השר מוקדם יותר, כפי שפורסמו לראשונה בוואלה! חדשות, עוררו סערה רבה במערכת הפוליטית. אהרונוביץ נלכד בעדשות המצלמה במהלך סיור במתחם התחנה המרכזית בתל אביב כשהוא מכנה סוכן סמוי של המשטרה "ערבוש אמיתי".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר בתגובה להתבטאותו של אהרונוביץ' כי "הפה המלוכלך של השר אהרונוביץ' מדיף ריח של ביב שופכין, שבגרמנית היה נשמע מאד אותנטי. ישראל ביתנו, המפלגה הפשיסטית היהודית או בקיצור מפי"ה, היא כיום הבולטת במפלגות הגזעניות בעולם הנמצאות בשלטון, שמפלגתו של היידר הייתה שמחה לשכור את שירותיו של אהרונוביץ' כיועץ זוטר". לדברי ח"כ טיבי, "כל יום שאהרונוביץ' נשאר בתפקיד, הוא אות קין על מצחה של המדינה שהופכת אט אט למדינה 'יהודית ליברמנית וגזענית". טיבי ציין, כי "על אמירה זהה הודח קצין משטרה לפני כשנה. יש להדיח את השר אהרונוביץ' מתפקידו".

יו"ר רע"מ-תע"ל ח"כ איברהים צרצור אמר בתגובה לפליטת הפה, כי הוא "מצטער על כך ששר לביטחון פנים, שאמור להגן על כל אזרחים מדינת ישראל - ערבים ויהודים כאחד - ולהתנהג אליהם בכבוד הראוי, ראה לנכון להשתמש במילה נבזית כמו ערבושים, כדי לתאר את הערבים שנמצאים אל מול הכוונת של סוכניו הסמויים בתל אביב ובמקומות אחרים".

ח"כ עפו אגבריה (חד"ש) אמר כי "דבריו של השר אהרונוביץ', שמרגע זה ואילך ראוי לכנות 'גזענוביץ', מוכיחים שהוא תלמיד חרוץ ושקדן של מורו ורבו הגזען ליברמן וכי הוא שותה מאותה באר אידיאולוגית עכורה של גזענות אנטי ערבית". לדבריו, "כנראה ש 'בלי גזענות אין חברות בממשלה'. מעניין לדעת איך השר היה מגיב אם מישהו היה מכנה אותו 'תעב בצע כמו יהודון'".

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) אמרה היום כי "הלכלוך היחיד הוא 'לכלוך הגזענות' שנמצא בתגובתו הספונטנית והכול-כך אמיתית של השר לביטחון פנים. משטרה שיש לה שר כזה יכולה לרצוח בקלות ערבים, לעמוד בפסיביות מול עדן נתן זאדה ולהגיש כתבי אישום נגד ערבים שמגנים על עצמם". לדברי ח"כ זועבי, "חבל שרק הערבים רואים את הגזענות הזו ואין קול אמיתי וחזק של יהודים "שיגידו מספיק ל'לכלוך הגזענות'".

גם מנכ"ל מרכז "מוסאוא" לזכויות האזרחים הערבים בישראל, ג'עפר פרח, הגיב לדברים, ואמר כי "בושה לעם שאלו הם מנהיגיו... ילדיהם של קורבנות הגזענות הנוראית ביותר בהיסטוריה נדרשים לשלוח את השר שנבחר בשמם למקום בו מזבלת ההיסטוריה תשפוט אותו. במדינה שבה היועץ המשפטי לממשלה שומר על שתיקה ומבזה את החוק למניעת הסתה גזענית, לא פלא שאהרונוביץ' אומר את הדברים ומחייך".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר מנגד, כי "הצביעות של השמאל והערבים חוגגת. לא שמענו את אותם אנשי שמאל קוראים לפטר את ניסו שחם שהתבטא בצורה גזענית נגד מתנחלים ופעילי ימין. אין מקום למתקפה שלוחת רסן נגד השר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully