וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "המחאה באירן - הטלת ספק במשטר"

טלי גולדשטין

16.6.2009 / 19:16

נשיא ארה"ב ערך מסיבת עיתונאים עם נשיא דרום קוריאה והתייחס לבחירות באירן. "כשאני רואה דיכוי של מחאה שקטה, אני מודאג"

"כשאני רואה אלימות המכוונת לעבר מפגינים שוחרי שלום, כשאני רואה דיכוי של מחאה שקטה, זה מדאיג אותי וזה מדאיג את העם אמריקאי", אמר היום (שלישי) ברק אובמה, נשיא ארה"ב. "ממשלה לא צריכה לנהוג כך כלפי עמה. תקוותי היא שהעם האירני ינקוט בצעדים הנכונים כדי להביע את קולו, את שאיפותיו. אני מאמין שמשהו כן התרחש באירן - הטלת ספק במדיניות הנוכחית".

לדברי אובמה, "יש אנשים שרוצים דמוקרטיה חופשית יותר ומדיניות חוץ פתוחה יותר. בסופו של דבר, העם האירני צריך להחליט על גורלו, אך אני עומד מאחורי העקרון האוניברסלי שעל ממשלה להקשיב לקול העם", הוסיף אובמה. את הדברים אמר הנשיא במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא דרום קוריאה לי מיונג-באק, שנסובה בעיקר על סוגיית צפון קוריאה.

"צפון קוריאה - איום רציני"

בתחילת מסיבת העיתונאים, התייחס אובמה לאיום הצפון קוריאני המחריף באחרונה. "תוכנית הגרעין ופיתוח הטילים של צפון קוריאה מהווה איום חמור על האזור ועל העולם כולו", אמר. "צפון קוריאה לא תמצא ביטחון ולא תקבל את הכבוד אותו היא דורשת אם תמשיך באיומיה". עוד הוסיף אובמה כי ארה"ב תמשיך במאמציה להטיל סנקציות על צפון קוריאה, אך במקביל קוראת למו"מ עם המדינה הקומוניסטית בנוגע להתפרקותה מהגרעין.

נשיא דרום קוריאה הגיע לביקור בבית הלבן ואתמול נועד עם מזכירת המדינה הילרי קלינטון. במסיבת העיתונאים עם אובמה, אמר הנשיא הדרום קוריאני כי היחסים הטובים בין ארה"ב ודרום קוריאה יגרמו לצפון קוריאה לחשוב פעמיים לפני שהיא תנקוט בצעדים שיגרמו לה להתחרט. עם זאת, הזהיר לי מיונג-באק מפני ניסוי טילים נוסף של צפון קוריאה כתגובה להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם בשבוע שעבר להרחיב את הסנקציות נגד המדינה הקומוניסטית.

לפני שעזב את סיאול, אמר הנשיא כי למרות הרטורקיה המתלהמת של צפון קוריאה באחרונה, הסכנה האמיתי היא לא מתקפת טילים באזור כי אם האפשרות שממשלת צפון קוריאה תמכור את הטכנולוגיה הגרעינית שלה לגורמים מסוכנים. צפון קוריאה הודיעה בסוף השבוע האחרון כי תתחיל בתוכניתה עשרת אורניום כתגובה סנקציות האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully