וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יכול להיות שהכלב אלרגי לגור חתולים?

ד"ר איל נחמיאס

16.6.2009 / 18:42

יכול להיות שהכלב אלרגי לגור חתולים? כבכל שבוע, ד"ר אייל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

יש לי כלבה מעורבת בת ארבע. לאחרונה אימצתי גור חתולים בן חודש והכלבה מראה סימני אלרגיה. הווטרינר אומר שהיא כנראה אלרגית לדשא או לפרעושים, האם ייתכן שהיא אלרגית לחתול?

אלרגיה עשויה לנבוע מגורמים שונים ורבים. ניתן לבדוק את הגורמים לאלרגיה על ידי בדיקת דם מיוחדת או בדיקה המבוצעת בהזרקת אלרגנים שונים לעור ובחינת התגובה שלהם. ניתן לטפל למרות היעדר מידע על הגורמים בטיפול תרופתי ולשלב בכך מזון מיוחד לבעיות עור הנובעות מאלרגיה. למרות שהמזון לא תמיד הבעיה הוא יכול בהחלט להיות חלק חשוב מאד מהפיתרון. קיימים מוצרים רפואיים ואף פיתרונות לא רפואיים לכלבים רגישים הנמכרים גם בחנויות. פרעושים יש לשמור שלא יעלו על הכלב ואם יש לו אז לטפל בכלב וסביבתו. דשא גם עלול לגרום לכך ורצוי לנסות להימנע עד כמה שניתן מגירודים וגלגולים על הדשא.

יש לי כלב בן 10. יש לו פצע נפוח ומוגלתי בצמוד לפי הטבעת. הפצע גדל כל הזמן. אני חושב שזה טחורים. אוהב מאוד את הכלב אבל אין לי כסף לטיפול וטרינרי ואני מתבייש לבקש טיפול בחינם. האם ניתן לטפל בטחורים של הכלב בעזרת משחה נגד טחורים לבני אדם?

הפצע אותו אתה מתאר נשמע כמו גידול או שק אנאלי שהתפוצץ ויצר פיסטולה. דורש בדיקה וטיפול של וטרינר. אני מציע לפנות אלי במייל ואנסה לעזור ולתת לך פיתרון שיסייע לכלב לא לסבול מהבעיה. משחת טחורים לא תעזור כאן, טחורים הם די נדירים בכלבים.

יש לי חתול שאוהב לצוד למרות שהוא חתול בית ומעוקר הבעיה היא שהוא תופס עכברים וגם עכברושים השאלה היא יש צורך לחסן חתול נגד כלבת?

חיסון כלבת בהחלט מומלץ מאד גם לחתולים. רצוי לתת גם טיפול נגד פרעושים (עוברים ממכרסמים ומעבירים מחלות המשותפות לאדם) ולחסן מרובעת חתולים ולתת תילוע (כל חצי שנה). אם בעיית הציד מטרידה אתכם תוכלו להקל על העכברים לחמוק ממנו על ידי התקנת קולר פעמון. הפעמון יתן לעכבר עוד שניה וחצי של התראה לפני שהוא...

חתולי כבר בן חמש, ובזמן האחרון הוא מתקשה לאכול אוכל יבש. משקלו ירד ונוזל סמיך עטף את פיו. עברנו לאוכל רטוב וזה עזר, אך הנוזל עדיין נוטף מפיו והוא לא רגוע. מה עושים?

ריור הוא שם התופעה והסיבה לירידה במשקל ולריור לרוב נובעת מדלקות וכאב עז מחלל הפה. אלו לרוב נובעים מבעיות שיניים או חניכיים או תופעה נפוצה בחתולים הקרויה סטומטיטיס גינגיביטיס. קיימים טיפולים נקודתיים לבעיות הללו. ברור כי מהתיאור שלכם החתול סובל מאד וזקוק מאד לטיפול שיקל עליו.
טיפולים עשויים להיות תרופות ייחודיות לבעיה, טיפול שיניים, טיפול בעלוקות רפואיות ועוד. מזון רך כמו שימורים עשירים בחלבון לחתולים מאד יעזרו לחתול בטווח הקצר לעלות במשקל. נושא התזונה חשוב מאד מאחר והיא תעניק למערכת החיסון כלים להתמודד עם המחלה שלו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully