וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס הוטל על מועצת יבניאל בגין גרימת זיהום אוויר

אייל דץ

16.6.2009 / 17:40

ראש המועצה נקנס גם הוא בגין גרימת זיהום אוויר. המשרד להגנת הסביבה: "לא נקל על ראשי רשויות"

בית משפט השלום בנצרת הרשיע השבוע את ראש המועצה המקומית יבנאל, מר רוני כהן והמועצה המקומית יבנאל בעבירות של גרימת זיהום אויר בלתי סביר, ריח בלתי סביר, אי מניעת זיהום וריח מאתרים לסילוק פסולת ואי קיום תקנות רישוי עסקים. כמו-כן הורשעה המועצה המקומית בעבירה של לכלוך והשלכת פסולת ברשות הרבים וראש המועצה הורשע בעבירה של הפרת אחריותו כנושא משרה למניעת עבירות אלה על ידי המועצה ועובדיה. על המועצה המקומית יבנאל הוטל קנס בסך 120,000 שקלים ועל ראש הרשות הוטל קנס בסך 10,000 שקלים.

כתב האישום הנ"ל הוגש כנגד המועצה וראש הרשות בגין עבירות סביבתיות שבוצעו בשנים 2004-2005 באתר פסולת לא חוקי שהופעל על ידי הרשות תוך יצירת מפגעים סביבתיים חמורים. מדובר בכתב אישום שני שהוגש כנגד הרשות המקומית והעומד בראשה בגין מפגעי סביבתיים שנוצרו במקום. בשנת 2000 הורשעה המועצה המקומית והוטל עליה קנס בסך 30,000 ש'.

גם על המנהלי התאגידים לשאת באחריות

עו"ד דלית דרור, היועצת המשפטית של המשרד להגנת הסביבה, ציינה כי דחתה את הצעת הנאשמים להסדר טיעון במסגרתו יימחק ראש הרשות מכתב האישום, ועמדה על כך שהוא יורשע וישלם קנס. לדבריה, על ראשי רשויות מקומיות ומנהלי תאגידים להבין כי האחריות למניעה, הפסקה והסרת מפגעים מוטלת עליהם, וככל שלא יפעלו כמתחייב הם צפויים לתת על כך את הדין ולשלם מחיר אישי. "כלל לא נסכים יותר למחיקתם מכתב האישום ו/או הקלה בעונשם של נושאי התפקידים ובמקרים המתאימים נערער על פסקי דין מקלים, ובמקרים המתאימים לא נהסס להגיע עד לביהמ"ש העליון, על-מנת שרמת הענישה תבטא את החומרה שיש לייחס לפגיעה הסביבתית בציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully