וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס לקרטר: "מסכימים לפתרון שתי המדינות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.6.2009 / 17:24

בפגישה שנערכה בעזה בין ראש ממשלת חמאס לנשיא ארה"ב לשעבר, אמר הניה כי "ארגונו יברך על תכנית שתוביל להקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים"

(צילום: רויטרס)

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה אמר (שלישי) במסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר כי אם תהיה תכנית אמיתית שתוביל לפתרון שתי המדינות בגבולות 67', לריבונות מלאה על המדינה הפלסטינית ומתן זכויות מלאות לפלסטינים, "חמאס יברך על כך". לדבריו, חמאס מעוניין "להגשים את החלום הלאומי הזה, שמתבטא בהקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים".

הניה התייחס גם למגעים לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט ואמר כי חמאס מעודד כל סוג של משא ומתן שיוביל לסיומה של פרשת שליט. הוא לא אמר אם בכוונת ארגונו להעביר את המכתב שכתבו הוריו של שליט לבנם בשבי אך קרא לקרטר ללחוץ על ישראל שתפתח את המעברים לרצועת עזה ותשים קץ לסבל העם הפלסטיני. "הבהרתי לקרטר כי הממשלה הפלסטינית בעזה דנה עם כל הפלגים בצורך לשמור על הרגיעה בעזה", הוסיף.

קרטר הביע במסיבת העיתונאים את תמיכתו בהקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים ותהא משותפת לישראל ולפלסטין. הוא אמר שהוא חש עצב גדול לנוכח המראות הקשים של תוצאות ההפגזות הישראליות ברצועה והביע תקווה כי הרס כזה לא יקרה שנית. קרטר קרא לפתח ולחמאס לכונן ממשלת אחדות ודרש מחמאס לשחרר את אסירי פתח הנמצאים בבתי הכלא שלה בעזה.

מוקדם יותר במהלך סיור שערך בבית הספר האמריקאי בעזה, שהופגז במהלך מבצע עופרת יצוקה, הביע קרטר את זעזועו מהמצב ברצועה. "ישראל מתייחסת לפלסטינים כמו אל חיות יותר מכאל בני אדם", אמר. קרטר הביע גם את צערו על ההרס שנגרם לעם הפלסטיני. "אני מוטרד מאד ממה שאני רואה", אמר. "אני צריך לעצור את הדמעות שלי כשאני רואה את ההרס שנגרם לעם שלכם. הלכתי לבית הספר האמריקאי, שם לומדים ילדיכם. בית הספר ממומן על ידי ארצי. אני רואה שהוא נהרס במכוון על ידי פצצות ששיגרו מטוסי F-16 שארצי ייצרה. אני מרגיש אחראי באופן כלשהו על מה שאירע. כל האמריקאים והישראלים צריכים לחוש כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully