וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכצל’ה עד בל”ד: האופוזיציה עזבה המליאה

פנחס וולף

16.6.2009 / 17:15

סיעות האופוזיציה נטשו בזעם את אולם מליאת הכנסת, זאת בעקבות שורת חוקי המשילות שאמורים להצר את צעדיהן

חוקי המשילות ממשיכים לעורר סערה בכנסת. כל סיעות האופוזיציה נטשו היום (שלישי) את הדיונים בכנסת, זאת בעקבות שורה של חוקים שהקואליציה מתכוונת להעביר ושמטרתם להצר את יכולת האופוזיציה להעביר חוקים.

רגע לפני שעזבו את המליאה, פנתה יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק ליו"ר הכנסת רובי ריבלין ואמרה לו: "אני משוכנעת שאתה יודע שסדרת מהלכים פוגעניים שהופכת את הכנסת למיותרת לא היתה מעולם. אי לכך כל האופוזיציה תצא עכשיו ותנהלו את העסק עד שיגבר השכל ותחליטו להתנהל בהידברות". לאחר נטישת הח"כים אמר ריבלין כי "האופוזיציה כורתת את הענף עליו היא יושבת".

מוקדם יותר היום, במסיבת עיתונאים שכינסו ראשי סיעות האופוזיציה, אמרה אציק, כי "אם יו"ר הכנסת יקרא לנו ויבטיח שפעולותיה הדורסניות של הממשלה יפסקו, לא יהיה לנו עניין במחאה. כרגע המצב הוא שהקואליציה מפעילה רוב דורסני". איציק עתידה להודיע בדיון היום במליאה כי כצעד ראשון, חברי הכנסת של האופוזיציה לא ישתתפו בדיונים היום משום שלדבריה "במהלך החודש וחצי האחרונים ממילא הקואליציה התנהלה כאילו אנחנו לא קיימים וכך יהיה גם עכשיו".

חוקי המשילות שאמורים לעלות היום לדיון כוללים בין היתר הצעה לאפשר העברת חוק תקציבי רק באישור של 55 ח"כים במקום 50 כנהוג היום וכן האפשרות להפיל את הממשלה באי אמון רק במידה שיהיו 65 חברי כנסת שיתמכו בכך במקום 61 כיום.

בנוסף מדובר על הצעת "החוק הנורבגי" המאפשר לשר מכל מפלגה להתפטר מהכנסת ובמידה שבה יתפטר מהממשלה ישוב לכהן בכנסת וחבר הכנסת שנכנס במקומו יתפטר מתפקידו. הצעת החוק הזו נועדה בעיקר כדי לעמוד בהתחייבויות הליכוד כלפי מפלגת הבית היהודי מתוך מטרה להכניס את ניסן סלומיאנסקי לכנסת במקום השר דניאל הרשקוביץ'.

יו"ר הקואליציה חבר הכנסת זאב אלקין (ליכוד) אמר בתגובה להחלטה, כי "האופוזיציה נהנית לטעון טענות חסרות ביסוס ולא נותנת לעובדות האמיתיות לבלבל אותה. כמעט בכל סיטואציה שבה ניסנו להגיע עם האופוזיציה להבנות הם דחו אותנו בטענה שהאופוזיציה תהיה לוחמת, גם אם זה על חשבון הממלכתיות הנדרשת והאחריות המתחייבת מתפקידה. מוטב שהאופוזיציה ובוודאי סיעת קדימה תתמקד בחשבון נפש על המצב הקשה שהיא הותירה את המדינה, ותאפשר לקואליציה לתת ביטוי אמיתי לרצון הבוחר כפי שהשתקף בבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully