וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פה לא קשור הכלב

16.6.2009 / 16:04

לא עוד התעללות בבעלי חיים בפינות חי, ולא עוד החזקת חיות בתנאים לא מתאימים בחנויות. תקנות חדשות יציבו סטנדרטים חדשים למי שרגילים לנצל בעלי חיים

בשורה טובה לבעלי החיים בישראל - תקנות חדשות של משרד החקלאות שהוגשו לוועדת החינוך של הכנסת מציבות תנאים ברורים להחזקתם. התקנות, שנכתבו בשיתוף עם עמותות לזכויות בעלי חיים, מתייחסות באופן תקדימי לבעלי חיים הנמצאים בפינות חי, במכלאות, בבתי מחסה, בחנויות וגם בבתים פרטיים. התקנות, כאמור, מתארות בפירוט את התנאים המדויקים על פיהם רשאי אדם או גוף מסוים להחזיק בעלי חיים, לרבות ניקיון, נגישות למזון, גודל המרחב, קשירה והפעלת מתקנים.

שעות ביקור

בפינות חי או בכל מתחם בו בעל חיים חשוף לקהל, תהיה על פי התקנות תמיד דופן אחת שאיננה חשופה, המתחם והציוד יהיו נקיים, יהיו בהם מקומות מסתור לפי צורך החיות השונות, המתקן לא ישאר ללא השגחה, החיות לא יחשפו לקהל ליותר משעה ברציפות ויזכו למנוחה של כ-20 דקות אחרי כל שעה. בנוסף, יחוייבו בעלי המתקנים לדאוג לטיפול ווטרינרי צמוד ולא ישאירו את המתקן/מתחם ללא השגחה ליותר מ-26 שעות ברציפות.

בשורה טובה גם לסוסי העגלות

גם מבחינת אנשים פרטיים המגדלים כלבים וחתולים, מציבות התקנות רף חדש בשמירה על זכויות בעלי החיים. הן בין היתר מתייחסות להוראות קשירה ברורות: לא לקשור למשך זמן העולה על חמש שעות, לא במקום שאין בו צל, לא לקשור ללא הקפדה על טיול או שחרור הכלב בחצר ועוד. כמו כן קובעות התקנות כי אם משכנים כלב או חתול על דרגש מבטון או מתכת יש להניח עליו שכבת בידוד נגד קור. פרק נוסף עוסק בבעלי חיים שאסור להעבידם, בהם בעל חיים חולה או חשוד כחולה, נקבה שיש לה צאצא בן פחות מ-30 יום, בעל חיים שגילו פחות משלוש שנים ועוד. בעל עגלה שרתום אליה סוס מחוייב לרשום עליה את משקל המשא, אשר לא יעלה על 1000 ק"ג במקרה של סוס או פרד ועל 500 קג במקרה של חמור.

הגיע הזמן באמת

מעמותת אנונימוס נמסר בתגובה כי "אנו מברכים על כך שלאחר 15 שנה מיום חקיקת חוק צער בעלי-חיים, התפנה משרד החקלאות להתקין את התקנות לחוק. זהו צעד חשוב, אולם התקנות הללו לא ישפרו ולו במעט את מצבם של רוב בעלי-החיים בישראל, שכן הן אינן מתייחסות להחזקת בעלי-חיים במשקים. עשרות-מיליוני תרנגולות מטילות, עופות בתעשיית הבשר, פרות וחזירים ייאלצו להמתין עוד אי-אלו שנים לתקנות שיסדירו את הטיפול בהם, אף שהחוק מ-1994 מחייב את משרד החקלאות להתקין תקנות בעניין החזקתם. נוסף על כך, נראה שגם הפעם השירותים הווטרינריים מעל לחוק: התקנות אמנם מחייבות בעלי עסקים להוציא כלבים לחצר או לטיול פעמיים ביום, אך פוטרות מכך את הכלביות העירוניות".

אתי אלטמן, דוברת עמותת תנו לחיות מסרה כי " לשם שינוי אנשי משרד החקלאות והארגונים ישבו ביחד וחשבו על טובת בעלי החיים. טחנות הצדק טוחנות לאט, אבל העיקר שבסוף הן טוחנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully