וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויטר משבש לאייטולות את התוכניות

16.6.2009 / 14:32

שירות המיקרו-בלוגינג הפך לאמצעי העיקרי בו מתקשרים תומכי מוסאווי, ולמקור המידע היעיל ביותר של התקשורת העולמית למתרחש בטהרן

תומכיו של המועמד הרפורמיסט לנשיאות אירן מיר חוסיין מוסאווי, שהפסיד בבחירות לנשיא מחמוד אחמדינג'ד, העבירו היום מסרים באמצעות שירות המיקרו בלוגינג "טוויטר", בקריאה לקיום עצרת נוספת וכדי להעביר אמצעי בטיחות בהם עליהם לנקוט. רשתות חברתיות כגון "טוויטר" ו"פייסבוק" הפכו למרכז המידע הזורם מאירן, של המפגינים הצעירים המתנגדים לנשיא אחמדינג'ד.

העדכונים זורמים לאתר בכל כמה שניות. מדי פעם ניתן לראות הודעה בסגנון: "העצרת של מוסאווי עדיין מתקיימת בחמש", או
"בהצלחה בצעדה. לא להגיע במכוניות, הם יחכו לכם כשתחזרו אליהן". המסרים המועלים לאתר, חלקם עם קישורים לתמונות, יוצאים מאירן למרות המאמצים של הממשל לחסום את דליפת המידע בנוגע למהומות.

הממשל האירני חסם את שירות הודעות ה-SMS במדינה, לאחר שמועמדי האופוזיציה השתמשו בהם כדי לגייס מפגינים ובוחרים. נכון לאתמול, שירות ההודעות עדיין לא היה זמין. גם שידורי רשת ה-BBC בפרסית נחסמו.

רשתות חברתיות כגון "פייסבוק", לה יש כ-150 אלף משתמשים באירן, דיווחו כי חלק מהמשתמשים מתקשים להשתמש באתר. "זה מאכזב, בעיקר בקופה בה האזרחים פונים לאינטרנט כמקור מידע על הבחירות". נאמר בהצהרה שמסרה החברה. "טוויטר" דחתה תוכנית לסגור את השירות ביום שני למשך שעה לצורכי תחזוקה, בטענה שהרשת ממלאת תפקיד חשוב מדי מכדי שיפריעו לשטף המידע.

לפי הגוף המפקח על הצנזורה באינטרנט אופן-נט, האירנים החלו לפנות לשימוש באינטרנט במהלך שלטון הנשיא המתון מוחמד חתאמי, שכיהן בין השנים 1997 ל-2005. ב-2007 הוערך כי ישנם 400 אלף בלוגרים בשפה הפרסית.

ליותר מ-23 מיליון אירנים יש גישה לאינטרנט, מתוך אוכלוסיה של 70 מיליון. יותר מ-60% מהם מתחת לגיל 20. הגישה ל"פייסבוק" נחסמה ב-23 במאי, יחד עם אתרי גופים לזכויות אדם. החסימה הוסרה שלושה ימים אחר כך, בעקבות ביקורת קשה שהשמיעו המתמודדים המתונים לנשיאות.

למוסאווי יש כמעט 48 אלף תומכים בעמוד הפייסבוק שלו. לאחמדינג'ד יש 2,615 בלבד, בעוד שלקבוצה "אני מתערב שאני יכול למצוא יותר ממיליון אנשים ששונאים את אחמדינג'ד" יש 57 אלף חברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully