וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ פינס: "מצנח הזהב של צבי זיו מוגזם"

צבי זרחיה

16.6.2009 / 14:14

אופיר פינס: "בלתי נסבל שממשיכים לחלק מצנחי זהב כאילו אין משבר כלכלי". מתכוון לפעול לחקיקה נגד ההטבה

ח"כ אופיר פינס (עבודה) הגיש הצעת חוק לפיה ייקבעו סכומי מקסימום למענקים ופיצויי פרישה בחברות ציבוריות. פינס החליט לקדם את ההצעה לאור הפרסומים אודות מענק הפרישה בסך 7 מיליון שקל אשר יועבר למנכ"ל בנק הפועלים הפורש צבי זיו.

פינס אמר כי יש לברר "על איזה תוצאות מרשימות מקבל זיו את מענק הפרישה? הפסדים של מאות מיליונים? המענקים המופרזים הללו הם אחת הסיבות לפערי השכר העצומים במשק. אם השוק לא יכול לרסן את ההשתוללות - אנחנו נרסן אותה".

פינס הדגיש כי הצעות דומות מקודמות ברחבי העולם, "כאשר לראשונה דנו בהצעת חוק דומה, היינו הראשונים בעולם לחשוב על כך. כיום, בשל המשבר הכלכלי, חוקקו חוקים דומים באירופה ובארה"ב. זוהי תופעה שנמשכת שנים ויוצרת פערים בלתי נסבלים. יש לשים לה קץ".

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי: "ביום פרישתם, עובדים בכירים בחברות ציבוריות בישראל מקבלים מענקי פרישה מופרזים (מה שמכונה "מצנחי זהב"). חוק זה בא להציב גבולות לגובה מענקי הפרישה שאותם מקבלים הבכירים בחברות הציבוריות, שמניותיהן מוחזקות בידי הציבור. בכך תימנע חלוקת סכומי כסף גבוהים במיוחד בגופים ציבוריים במדינת ישראל, בה אי השוויון בין אזרחי המדינה הולך ומחריף ופערי ההכנסות הם מן הגבוהים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully