וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד לא מתרגש מהמהומות באירן

פנחס וולף

16.6.2009 / 14:35

מאיר דגן העריך כי המהומות האלימות בטהרן לא יאריכו ימים. על תוכניות הגרעין של אירן: "אם הן יימשכו, תהיה להם פצצה עד 2014"

(צילום: רויטרס)

ראש המוסד מאיר דגן, התייחס בצהרים (שלישי) למהומות באירן. דגן אמר לחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "מה שמשמעותי באירן זה עמדת המנהיג והיא לא השתנתה. המהומות עצמן מבטאות מאבקי כוח בתוך האליטה האירנית. הן מוגבלות לבירה טהרן ולמחוז נוסף והן לא יאריכו ימים".

בנוגע לתוכניות הגרעין האירני אמר ראש המוסד דגן כי "אם פרויקט הגרעין של אירן ימשיך לפי התוכנית ללא תקלות וללא הפרעות, לאירן תהיה פצצת גרעין בשנת 2014. הגרעין האירני הוא איום משמעותי על קיומה של מדינת ישראל וצריך להרחיק אותו מאיתנו. יש להבין שלהגיע לפצצה גרעינית היום, זאת כבר לא בעיה טכנית".

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הזהיר בשבוע שעבר את אירן, כי היא מסתכנת בבידוד בינלאומי אם תסרב לדון בתוכנית הגרעין שלה. בתום פגישה עם שר החוץ האירני מנושהר מותקי, מסר ארמון האליזה, כי סרקוזי הביע בפגישה את "דאגותיה העמוקות של צרפת לנוכח פעילות הפצת הגרעין באירן" ואת רצונה של פריז "להביא לפתרון מוסכם במסגרת המו"מ בין טהרן לבין פורום שש המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully