וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: תקציב המדינה מוגש לכנסת

פנחס וולף

16.6.2009 / 13:18

המאבק על התקציב הדו שנתי עולה מדרגה. שר האוצר שטייניץ: "התכנית הכלכלית היא גם מחושבת וגם נועזת"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

המאבק סביב אישור תקציב המדינה הדו-שנתי עולה היום מדרגה עם הבאתו ביחד עם חוק ההסדרים לכנסת: "התכנית הכלכלית היא גם מחושבת וגם נועזת", הצהיר היום שר האוצר שטייניץ במסיבת עיתונאים מיוחדת. שטייניץ חזר על סירובו לסגת מכוונתו להטיל מס על הפירות והירקות והצהיר: "הפטור ממע"מ על פירות וירקות הוא עיוות היסטורי במערכת המיסוי של מדינת ישראל והגיע הזמן לזמן לזה סוף. לעשירונים התחתונים ניתן פיצוי מלא, אבל הטלת המע"מ זה דבר נכון – בחדרי חדרים יש הבנה הולכת וגדלה שזה עיוות". בהקשר לעסקת החבילה במשק שגובשה יחד עם ההסתדרות והמעסיקים אמר שר האוצר: "העסקה תחתם בשבוע הבא, אולי מעט אחרי זה".

הצעת התקציב לשנת 2009 מסתכמת ב-330.8 מיליארד שקלים ברוטו, כאשר הממשלה רשאית להוציא סכום של 316.5 מיליארד שקל בעוד ש-14.3 מיליארד מתוך התקציב מהווים הוצאה מותנית בהכנסה. בשנה הבאה יסתכם התקציב ב-341.8 מיליארד – כאשר הממשלה רשאית להוציא סכום של 325.3 מיליארד מצידו ללא תלות בהכנסות. בכל אחת משנות התקציב, הוא צפוי לגדול בשיעור של כ-3.05%, כאשר בשנת 2011 צפוי הגידול בהוצאות הממשלה לחזור לרמתו הקודמת של 1.7%. בהתאם להצהרות קודמות של ראש הממשלה ושר האוצר, בתקציב 2009 הגירעון התקציבי יוגבל לעד 6% מהתוצר, ובשנת 2010 עד 5.5 אחוזים.

מתכוננים ליום שאחרי המשבר

שטייניץ ובכירי האוצר חזרו על הצהרתם לפיה במשרד מקווים כי במחצית השניה של 2009 תהיה האטה ובלימה של הגידול באבטלה. "אנחנו בסוג של דיסוננס – מצד אחד יש תקופה טובה יותר בשוק ויש תחושה שאנחנו מתחילים לראות את סוף המשבר, מצד שני אנחנו עדיין רואים את מגמת האבטלה בכיוון שלילי ואנחנו רואים עדיין באינדיקציות של הצמיחה מצב שעוד לא הגענו לסוף המשבר", אמר מנכ"ל האוצר ירום אריאב, שחזר על התחזיות לפיהן תירשם בשנת 2009 ירידה של אחוז אחד בצמיחה – אך זו תתחדש בשנת 2010 ותרשום אז גידול של אחוז וחצי. "אנו מצויים בעיצומו של המשבר אבל אנחנו יכולים להפוך חלק גדול מהדברים ממשבר להזדמנות", אמר אריאב.

בהתייחס להחלטה לכלול את ישראל בדירוג השווקים המפותחים הלילה אמר שר האוצר: "אתמול בלילה התבשרנו בשורה משמחת שישראל נכנסה לקטגוריה של המשקים המפותחים. זו תעודת כבוד למשק הישראלי, אבל זה גם מחייב אותנו ביתר שאת להמשיך לשמור ולפתח את המשק הישראלי. תמיד כשאתה מתקדם מצפים ממך ליותר – אבל בכל זאת אין ספק שעדיף להתקדם, זהו עידוד להתקדמות נוספת. אנחנו רוצים לראות את המשק הישראלי בחזית המדינות המפותחות ולא רק חלק מקבוצה. מטרה נוספת שלנו היא למצוא את הדרך לשמר ולחזק את היתרונות שלנו במשק ואת הייצור הישראלי – כך שכשהעולם יצא מהמשבר נהיה בעמדה טובה". שטייניץ טען עוד כי גם המתווה של הורדת מיסים הדרגתית אמור להעניק לישראל יתרון יחסי בעיני משקיעים מחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully