וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: "ההצטרפות למדד MSCI חיובית"

טל לוי

16.6.2009 / 11:01

"השינוי מספק תמונה חיובית על היקף ההשקעות הזרות במניות - המדינות נהנות מיתרת החזקות גבוהה מהחלק היחסי הנגזר ממדד MSCI"

מה צפוי לקרות לשוק המניות הישראלי לאחר שחברת msci, הנחשבת לעורכת המדדים המובילה בעולם, החליטה להגדיר את ישראל בתור שוק מפותח במקום כלכלה מתחת כפי שהיה עד כה? על פי מחקר שערך בנק ישראל, המשמעות דווקא חיובית למדי.

בבנק ישראל ערכו באוגוסט 2008 מחקר שבדק מה ההשפעה של אירוע שכזה על שוקי ההון. תוצאות העבודה מציגות "תמונה חיובית יחסית על היקף ההשקעות הזרות במניות בארבעה משקים שעברו בעשרים השנים האחרונות לקטגוריית המשקים המפותחים של msci: המדינות נהנות מהמשך השקעות זרות במניות, וברוב הזמן מיתרת החזקות הגבוהה מהחלק היחסי הנגזר ממדד ה-MSCI".

יותר מכך, בבנק המרכזי כותבים כי "לא נמצא ביסוס לטענה כי הירידה למשקל נמוך מ-1% בתיק השוק במדד המדינות המפותחות (משקלה של ישראל במדד אמור להיות 0.38% - ט.ל) הובילה לירידה משמעותית בהיקף ההשקעות בטווח הקצר או לפגיעה בהן לאורך זמן. עם זאת, לא ניתן לקבוע בצורה חד משמעית כי לא יחולו, בטווח הקצר, מימושים מסוימים של ההשקעות במשק כתוצאה מהתאמת תיקים אוטומטית של קרנות השקעה "פאסיוויות" המתמחות בהשקעה במשקים מתפתחים לסיווג החדש – אך אלו עשויים להתקזז על ידי התאמה בכיוון ההפוך: כניסת השקעות מקרנות "פאסיוויות" המתמחות בהשקעה בשווקים מפותחים".

עוד מציינים בבנק כי "כדאי לזכור כי לשינוי הסיווג השפעה רחבה יותר הכוללת גם משקיעים מוסדיים ומשקיעים גדולים אחרים המעדיפים להשקיע במשקים מפותחים בעלי רמת סיכון נמוכה יותר; כמו כן, הרכב ההשקעות במשק הישראלי מתאפיין בהיקף גדול של השקעות ישירות והן, כידוע, אינן מושפעות מהמשקל הנגזר ממדדי MSCI".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully