וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: "ישראל פועלת לנתק בין עזה לגדה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.6.2009 / 11:00

המוקד להגנת הפרט ועמותת "גישה" טוענים: "ישראל מקימה מכשול בלתי עביר בין שני האזורים, זו עליית מדרגה במדיניות ההפרדה"

"ישראל נוקטת במדיניות, שמטרתה להעמיק ולמסד את הנתק בין הגדה המערבית לרצועת עזה" – כך עולה מנייר עמדה שפרסמו הבוקר (שלישי) המוקד להגנת הפרט ועמותת "גישה". הארגונים טוענים כי בנוהל הרשמי החדש, שנחשף בעקבות עתירות שהגיש המוקד להגנת הפרט לבג"ץ, "מציבה ישראל תנאים נוקשים ביותר למעבר לשם מגורים מהרצועה לגדה, ובכך מקימה מכשול כמעט בלתי עביר בין שני האזורים".

בנייר העמדה נטען כי הנוהל, שאמור להגביל העתקת מגורים מעזה לגדה למקרים הומניטריים, "מרוקן מתוכן את המושג הומניטריים, משום שהוא מבהיר שגם כאשר קיימות סיבות הומניטריות מובהקות - כגון יתום המתגורר בעזה המבקש להתאחד עם ההורה שנותר לו בגדה המערבית, קשיש סיעודי המבקש להיות מטופל על ידי בן משפחה בגדה, או בן זוג המופרד מבת זוגו - לא תתיר ישראל את המעבר אלא בנסיבות חריגות ביותר".

הארגונים טוענים כי ישראל מצהירה שקשרי משפחה כשלעצמם אינם מהווים נימוק הומניטרי לקבל אישור להעתיק מגורים לגדה. בנוסף נטען כי חולים כרוניים, ילדים יתומים וקשישים במצב סיעודי לא יוכלו לקבל טיפול מבני משפחה מדרגה ראשונה הגרים בגדה, אם יש להם קרובים מדרגה כלשהי בעזה המסוגלים לטפל בהם. עוד נטען כי ישראל אינה מאפשרת לאנשים לעבור לגדה "אפילו אם ישראל קבעה כי הם אינם מהווים סכנה ביטחונית".

בנייר העמדה נכתב כי ישראל נוקטת בגישה של עידוד מעבר לעזה: "הנוהל, הבא לחסום מעבר מרצועת עזה לשם מגורים בגדה, מהווה חלק ממדיניות ישראלית רחבה יותר, במסגרתה 'מעודדת' ישראל מעבר בכיוון ההפוך, לעזה, שמשמעו הרחקה לצמיתות מהגדה המערבית. משפחות אשר אינן יכולות להתאחד בגדה המערבית – תיאלצנה לעבור לרצועת עזה, גם אם בתיהן, מקורות פרנסתן וקשריהן המשפחתיים והחברתיים נמצאים בגדה המערבית".

לטענת הארגונים, הנוהל נוגד את התחייבויותיה של ישראל לשמר את מעמדן של הרצועה והגדה כיחידה טריטוריאלית אחת. "הנוהל מהווה עליית מדרגה במדיניות ההפרדה שכופה ישראל בין עזה לגדה, ובכך פוגע באפשרות הקמתה של מדינה פלסטינית בת-קיימא וגובה מחיר אנושי כבד מהאוכלוסייה הפלסטינית בשטחים הכבושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully