וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר יעקב נאמן: "השופטים בישראל הם עבדים"

16.6.2009 / 10:34

בדיון בוועדת החוקה, התייחס שר המשפטים למצב הבעייתי של עיכוב תיקים בבתי המשפט. "כל המערכת אשמה בכך"

שר המשפטים יעקב נאמן היה הבוקר (שלישי) אורח ועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת. במהלך המפגש עם חברי הוועדה התייחס השר נאמן לעיכוב הטיפול בתיקים בבתי המשפטץ נאמן אמר כי "כל המערכת אשמה ב'תקיעת' התיקים בבתי המשפט. עורכי הדין לוקחים הרבה תיקים ואז הם מבקשים דחייה. השופטים מעוניינים לתת דחייה כי יש להם 50 תיקים ביום. השופטים לא רק עובדים עבודת פרך, הם עבדים".

השר נאמן אמר שיש צורך בשינוי בכל הקשור להתקדמות השופטים במערכת. לדבריו, "שופטים מתקדמים בישראל על פי מספר הקילוגרמים שהם כתבו. צריך לעשות שינוי. שופטים צריכים להתקדם על פי יעילות משפט הצדק ולא על פי מספר המאמרים שהם כותבים. צריך לעבור לשיטה שבעבירות כלכליות תהיה ענישה חמורה שמיישמים אותם במהרה".

נאמן חזר גם במפגש עם חברי ועדת החוקה על משנתו בנוגע לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. "אין מדינה בעולם שיש לה את אותו מצב משפטי כמו שלנו בנושא היועץ המשפטי לממשלה. ברוב המדינות שר המשפטים ממונה על נושא הייעוץ המשפטי לממשלה. אני ער לבעיה ומאז כניסתי לתפקיד אני מנהל שיחות עם יועצים משפטיים לשעבר, שופטים ואנשי פרקליטות לשעבר. אין ספק שהעומס ובעיית ניגוד העניינים היא קשה מאוד. אנסה לפתור אותה תוך הבנה הדדית של הנוגעים בדבר".

מכת מדינה היא עבירת התנועה

בעניין הוועדת לבחירת שופטים אמר נאמן כי "לוועדה יש תפקיד חשוב מאוד. ישראל סובלת ממחסור של למעלה מ-30 שופטים ולוועדה הזו תהיה הרבה מאוד עבודה. הדבר החשוב ביותר הוא יכולתם של השופטים לעשות צדק ביעילות ובמהירות".

השר נאמן התייחס גם לנושא עבירות התנועה בכבישים. לדבריו, "עלינו לעבור לענישה כלכלית. מי שלא עוצר בתמרור 'עצור' או באור אדום, מכוניתו תוחרם והוא ייקנס בקנס גבוה מאוד. הוא הדין על עבירות כלכליות אחרות. מכת מדינה היא עבירת התנועה. יש רצח בדרכים. יש לנו נזק כלכלי עצום של מיליארדי שקלים, אבל הבעיה היותר גדולה היא שמשפחות נהרסות".

עוד התייחס השר נאמן גם לפשע המאורגן בישראל. "יש לנו בעיה רצינית בעניין. קיימנו דיון של המשרד לביטחון הפנים, המשפטים והאוצר. הנושא הזה הוא נוראי במדינת ישראל. אם נגיע למצב שיש שינוי בחקיקה, ייתכן שגם בנושא הזה יבוא שינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully