וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "שוקלים להעביר המכתב לגלעד שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.6.2009 / 9:44

נשיא ארה"ב לשעבר, ג’ימי קרטר הגיע לעזה וייפגש עם בכירים בחמאס. קרטר יעביר לחמאס מכתב מהוריו של שליט ומכתב מברק אובמה

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר הגיע הבוקר (שלישי) לרצועת עזה, שם ייפגש עם ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה ועם בכירי חמאס נוספים. קרטר צפוי להעביר לאנשי הארגון מכתב לחייל החטוף גלעד שליט שאותו קיבל מאביו נועם שליט בפגישתם ביום שישי ובחמאס הבהירו כי ישקלו להעבירו לגלעד שליט. בנוסף צפוי קרטר לבקר גם באזורים ברצועה שנפגעו במהלך מבצע "עופרת יצוקה" מאש צה"ל.

ממשלת חמאס מסרה כי הניה צפוי לדון עם קרטר בהתפתחויות הפוליטיות האחרונות בשטחים, ובעיקר ברצועת עזה. השניים צפויים להיפגש בשעות הצהריים בלשכתו של הניה ברחוב נאסר בעיר עזה. מקורות מצריים ופלסטינים בכירים מסרו לאתר חדשות פלסטיני כי קרטר צפוי להעביר להניה מכתב גם מנשיא ארה"ב ברק אובמה, שתוכנו לא פורסם.

דובר חמאס ברצועת עזה פאוזי ברהום מסר אתמול כי על קרטר להעביר מסרים גם לאלפי האסירים הפלסטינים מהוריהם: "שמענו שאביו של גלעד שליט יעביר מסר לבנו דרך קרטר", אמר. "חשוב לנו לומר שיש אלפי מסרים שהעבירו הוריהם של 11 אלף אסירים פלסטינים, וכי על קרטר להעביר אותם למדינת הכיבוש".

נועם שליט נפגש ביום שישי עם קרטר והפקיד בידיו מכתב לגלעד ממנו ומרעייתו אביבה. "אני מקווה שזה יעזור ושאפילו יגיע מכתב בחזרה", אמר נועם שליט לוואלה! חדשות לאחר הפגישה. אביו של החייל החטוף סיפר כי קרטר הגיע לישראל מביקור בדמשק, שם נועד עם הנשיא בשאר אסד והנהגת חמאס והעלה את עניינו של גלעד. בביקורו הקודם באזור הביא עמו קרטר מכתב מהחייל החטוף לבני משפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully