וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעות החוק ל"הגברת המשילות" יידחו

פנחס וולף

15.6.2009 / 22:53

ההצעות, העלו את חמתם של חברי האופוזיציה שכינסו דיון דחוף בהשתתפות יו"ר הכנסת. "חיסול שיטתי של הצעות חוק מקרב חברי האופוזיציה"

הקואליציה תדחה הבאת הצעות חוק ל"הגברת המשילות", כפי שהן מוכנות על ידם, שהעלו את חמתם של חברי הכנסת מהאופוזיציה כך הוחלט הערב (שני) בפגישה דחופה שהתקיימה בין יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, יו"ר הקואליציה זאב אלקין וראשי סיעות האופוזיציה.

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) שהשתתף בדיון אמר לוואלה! חדשות כי "ביקשנו את הדיון הדחוף כדי לעצור את המפולת שהייתה אמורה להגיע לשיא מחר בהצעות החוק האישיות. זאת לאחר ששמנו לב שיש חיסול שיטתי של הצעות חוק מקרב חברי האופוזיציה בוועדת השרים לחקיקה. העברנו מסר בפגישה שהגיעו מים עד נפש ובמידה שהמפולת לא תיעצר נתחיל להגיב. אם עסיקנן בביזוי הכנסת, זה יעבוד משני הכיוונים".

אחת האפשרויות העומדות לרשות האופוזיציה במאבקה הינה האפשרות למשוך את דיוני התקציב וחוק ההסדרים למשך לפחות שבוע. פלסנר הבטיח כי אם הקואליציה תדחה את החוקים הללו למושב הבא, ולא רק לשבוע הבא כפי שהציעה, האופוזיציה תתנהל בצורה פרלמטנרית רגילה בעניין התקציב.

הצעות החוק שהיו אמורות להגיע מחר לדיון הן בין היתר ההצעה לאפשר העברת חוק תקציבי רק באישור של 55 ח"כים במקום 50 כנהוג היום וכן האפשרות להפיל את הממשלה באי אמון רק במידה שיהיו 65 חברי כנסת שיתמכו בכך במקום 61 כיום.

בנוסף מדובר על הצעת "החוק הנורווגי" המאפשרת לשר מכל מפלגה להתפטר מהכנסת ובמידה שבה יתפטר מהממשלה ישוב לכהן בכנסת וחבר הכנסת שנכנס במקומו יתפטר מתפקידו. הצעת החוק הזו נועדה בעיקר כדי לעמוד בהתחייבויות הליכוד כלפי מפלגת הבית היהודי מתוך מטרה להכניס את ניסן סלומיאנסקי לכנסת במקום השר דניאל הרשקוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully