וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.4%

עומר רבין

15.6.2009 / 18:38

כצפוי, נרשמה עליית מחירים בחודש מאי במרבית הענפים. ב-12 החודשים אחרונים נרשמה אינפלציה של 2.8%

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש שעבר (מאי) בשיעור של 0.4% - כך על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, התואמים את ציפיות הכלכלנים. העליה במדד מצביעה על התייקרות מחירים ממוצעת בשיעור זה בסל המוצרים אותם רוכשת משפחה ישראלית ממוצעת, והיא משקללת את כל תחומי החיים הצרכניים. העליה הזו מצטרפת לעליות מחירים נוספות שנרשמו השנה ואשר גרמו ביחד לאינפלציה של 2.8% בישראל בסה"כ בשנה האחרונה - זאת בהתאמה ליעד האינפלציה של בנק ישראל עליו הכריז הנגיד פישר ושעומד על "פחות משלושה אחוזים".

על פי כלכלנים, העליה במדד היא סימן חיובי המצביע על התאוששות המשק - המגמה החיובית שהוא רושם, זה החודש השלישי ברציפות, מוכיחה כי ישנה התעוררות בשווקים הבאה לידי ביטוי בעליה בביקושים במרבית תחומי המסחר ועל כן המשווקים יכולים להעלות את מחיר הסחורות מבלי לחשוש להיתקע עם מלאי.

את הייקור המשמעותי ביותר רשמו, על פי נתוני הלמ"ס, הפירות הטריים שמחירם התייקר בכמעט 15% - ייקור דו ספרתי נרשם גם במחירי הסיגריות. לצידם בלטו מחירי הדירות שעלו ב-0.5% (ולא ירדו כפי שצפו רבים בענף הנדל"ן). עליית מחירים נרשמה גם בתחום ההלבשה - לעומת זאת במחירי הירקות הטריים, הדלק וההנעלה דווקא נרשמה ירידה מתונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully