וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,974 עורכי דין חדשים הוסמכו בירושלים

עדי שמחוביץ

15.6.2009 / 20:30

ראש לשכת עורכי הדין הבטיח לעשות הכל כדי להקשות את הכניסה למקצוע. "הדרישות לרכישת המקצוע חייבות להיות מורכבות ורציניות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: איילת שולמן)

1,974 עורכי דין חדשים הוסמכו היום (שני) בטקס בבנייני האומה בירושלים במעמד שר המשפטים יעקב נאמן. ראש לשכת עורכי הדין יורי גיא-רון דיבר על חשיבות השמירה על כבודו של המקצוע ועל כך שיש לצמצם את מספר עורכי הדין בארץ על מנת לשמור על רמת מקצוע גבוהה. מתוך עורכי הדין החדשים שהוסמכו היום ישנן 1,021 נשים ו-953 גברים.

"בעריכת דין, יש גם שליחות חברתית ואחריות ציבורית ממדרגה ראשונה. צמתים בחייהם של האזרחים בהם אנו מטפלים הינם מהחשובים בחייהם, חלקם מפקיד בידינו את כל הונם או את מצבם ומעמדם המשפחתי, או את ההגנה על זכויות וחירויות בסיסיות בחייהם", אמר גיא-רון. "הדרישות לרכישת המקצוע חייבות להיות מורכבות, רציניות ותואמות את התפקיד החשוב הזה".

גיא-רון דיבר על הכוונה של לשכת עורכי הדין להמשיך ולעשות הכל כדי להקשות את הכניסה למקצוע. לשכת עורכי הדין הציגה תוכנית לשינוי פני המקצוע. התוכנית כוללת את הארכת תקופת ההתמחות לתקופה של שנתיים, שינוי של מתכונת הבחינות, הקמת בתי ספר למתמחים בלשכה ושינויים נוספים.

גיא-רון התייחס בנאומו גם להחלטת הממשלה מאתמול להעניק נקודות זיכוי במקום לאמץ את פסיקת בית המשפט העליון בנוגע להכרה בהוצאות מטפלת: "עמדת הממשלה ברורה. גם נימוקיה. רק שלדעתנו היא אינה מוצדקת. על החברה שלנו לעודד יציאתן של אימהות לעבודה. עבודה טובה למשפחה, טובה לחברה, טובה לאישה ולדעתי טובה גם לילדים". גיא-רון קרא לחברי הכנסת לסרב לתמוך במגמה שהכתיב משרד האוצר: "איננו עוסקים כאן בפוליטי אלא בעניין חברתי ממדרגה ראשונה, חוצה מפלגות ואג'נדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully