וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאד: "נתניהו הרס אפשרות לחידוש המו"מ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.6.2009 / 18:51

הממשלה הפלסטינית בראשותו של סלאם פיאד הגיבה בחריפות לנאום ראש הממשלה. "מהלומה חדשה על המאמצים להצלת תהליך השלום"

הממשלה הפלסטינית שבראשה עומד ד"ר סלאם פיאד הודיעה היום (שני) בתגובה לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הנאום הפנה "מהלומה חדשה על המאמצים להצלת תהליך השלום והרס כל אפשרות לחידוש המשא ומתן על בסיס מפת הדרכים, פתרון שתי המדינות ויוזמת השלום הערבית". בהודעת הממשלה נמסר כי הנאום לא היווה שום בסיס לתהליך מדיני שייתן מענה מינימלי לזכויות הפלסטיניות.

הממשלה הפלסטינית מסרה עוד כי נאום נתניהו נכשל בכך ששוב פעם לא נענה לציפיות הקהילה הבינלאומית, ביניהן מילוי חובותיה של ישראל במפת הדרכים "שכלל לא הוזכרה בנאום". לדברי הממשלה, היענות לדרישות הקהילה הבינלאומית הן "הבסיס לכל תהליך מדיני" שיהיה מסוגל לפתור את כל סוגיות הסדר הקבע כמו ירושלים, פליטים וגבולות.

חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת אמר היום כי נאומו של נתניהו מבהיר כי ישראל "מסרבת לפתרון שתי המדינות ואינה מסכימה להפסיק את הבנייה בהתנחלויות". לדבריו, "נתניהו דחה את חזונו של אובמה למזרח התיכון, שכן בעוד אובמה דיבר על עתיד ועל מזרח תיכון חדש, נתניהו דיבר על העבר ועל מזרח תיכון ישן. נתניהו גם דחה את יוזמת השלום הערבית.

אתמול אמר בכיר הרשות הפלסטינית יאסר עבד רבה לוואלה! חדשות כי נתניהו לא הביע בנאומו שום התקדמות, "אפילו בסנטימטר". הוא הביע הפתעה לנוכח דרישתו של נתניהו מהפלסטינים להכיר בישראל כמדינה יהודית ואמר: "אין שום סעיף בחוק הבינלאומי שמחייב עם כלשהו להכיר באופי של מדינה. אנחנו מקבלים את ישראל ומכירים בה, זה לא מספיק?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully