וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא נחיה לצד מדינה לא מפורזת"

עידן דורנר

15.6.2009 / 16:40

רה"מ חזר על דבריו מאמש, לפיהם הוא מוכן להקמת מדינה פלסטינית: "החזון שלי הוא של שתי מדינות, החיות זו לצד זו בהרמוניה"

"ישראל לא תוכל לחיות לצד מדינה פלסטינית, אם היא לא תהיה מפורזת ויהיה חשש שהיא יכולה לתקוף בכל רגע", כך אמר היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בראיון שהעניק לתוכנית הבוקר של רשת NBC. נתניהו חזר על דבריו מאמש, לפיהם הוא יהיה מוכן להכיר במדינה פלסטינית. לדבריו, "החזון שלי הוא של שתי מדינות החיות זו לצד זו בהרמוניה, לא בטינה". בנושא ההתנחלויות אמר נתניהו: "אני חושב שהבהרתי שלא אבנה התנחלויות חדשות". הוא הוסיף כי הוא מקווה להגיע להבנה עם נשיא ארה"ב ברק אובמה בנוגע להרחבת התנחלויות קיימות. "שוחחתי על כך בביקורי בוושינגטון. אני חושב שאובמה ואני הגענו להבנה משותפת בנושא".

לדברי ראש הממשלה, "דאגתי לביטחון ישראל היא לא תרגיל פוליטי. יש להם כבר מובלעת בעזה ואנחנו לא רוצים טילים בתל אביב". נתניהו פנה למראייניו ואמר: "הבה נחשוב מה היה קורה לו שבע רקטות היו פוגעות בני יורק. אני לא מדבר על 7,000 בתל אביב. הדרישה לפרוז היא דרישה של שלום".

אמש אמר נתניהו בנאומו המדיני באוניברסיטת בר אילן כי "אם נקבל ערובה בינלאומית לפירוז ולסידורי ביטחון, ואם הפלסטינים יכירו בנו כמדינה יהודית, נסכים להקמת מדינה פלסטינית מפורזת לצד מדינה יהודית".

לדבריו, "כדי להשיג שלום צריך להבטיח שהפלסטינים לא יוכלו להכניס לשטחם רקטות וטילים, או לכרות בריתות עם אירן והחזבאללה. לא ניתן לצפות מאיתנו להסכים מראש להסכם מדינה פלסטינים בלי שיובטח הפירוז שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully