וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד: "לא נשדרג היחסים עם ישראל"

עידן דורנר

15.6.2009 / 16:52

למרות נאומו המדיני של נתניהו החליטו שרי החוץ של האיחוד האירופי בתום פגישתם על המשך הקפאת השדרוג הכלכלי והפוליטי

האיחוד האירופי החליט היום (שני) לא לשדרג את היחסים עם ישראל, למרות שהגדיר את נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כ"צעד בכיוון הנכון". בתום פגישה של 27 שרי החוץ של החברות באיחוד שנערכה בלוקסמבורג נקבע, כי היחסים הפוליטיים והכלכליים עם ישראל לא ישודרגו עד אשר תירשם התקדמות בתהליך השלום.

שר החוץ של לוקסמבורג ז'אן אסלבורן אמר בתום הפגישה כי "עלינו להבהיר באופן ברור כי נוכל לדבר על שדרוג היחסים רק כשתירשם התקדמות בתהליך השלום, ולשם כך אנו זקוקים לצעדים נוספים".

למרות הדברים הללו בירכו באיחוד האירופי בזהירות את נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מאמש, בו הסכים להקמת מדינה פלסטינית. עם זאת, פינלנד הודיעה כי הדברים אינם מספיקים לצורך שדרוג היחסים בין ישראל לאיחוד. שר החוץ של צ'כיה, שמשמשת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, יאן קורט אמר כי הנאום הוא צעד חשוב בכיוון הנכון, במיוחד התמיכה בהקמת מדינה פלסטינית".

שר החוץ של שבדיה, שתכהן כנשיאה החל מיולי, קארל בילדט, אמר כי הנאום הוא "צעד קטן קדימה. זה טוב, אבל זה רק הצעד הראשון". לדבריו, "לא ניתן להגדיר ממש מהי מדינה, אך העובדה שהוא השתמש במילה היא צעד קטן".

בהצהרה שפרסם שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר בתגובה לנאום נאמר, כי "הנאום הוא חשוב אך על מנת להבטיח שלום יש לעשות מעבר לכך, ולא להציב תנאים למשא ומתן". קושנר אמר עוד כי שני הצדדים צריכים לקבוע קווים לדמותה של המדינה החדשה ולהתמודד עם הנושאים החשובים, כולל הסטטוס של ירושלים ושאלת הפליטים.

לדבריו יש ליצור אווירת אמון בין שני הצדדים. "מהבחינה הזאת, צרפת, יחד עם שותפותיה האירופאיות, ארה"ב וכל הקהילה הבינלאומית, דורשת את העצירה המוחלטת של כל הבנייה בהתנחלויות והסרת הסגר על רצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully