וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו רוצה להקים משטר אפרטהייד"

15.6.2009 / 9:38

נאומו של רה"מ עורר זעם רב בעולם הערבי. העיתונים הגדולים פרסמו מאמרי מערכת הטוענים כי הנאום חשף את נתניהו האמיתי

נאום נתניהו ממשיך להסעיר את העולם הערבי. בסוריה תקפו היום (שני) באופן חריף את נאומו של נתניהו. במאמר מערכת של היומון הממסדי "תישרין" נכתב כי "הממשלה הציונית, על פי נאומו של נתניהו אתמול, מסכימה להקים קנטונים פלסטינים המזכירים את הקנטונים של השחורים בדרום אפריקה בימי משטר האפרטהייד הגזעני".

במאמר שכותרתו "מנטליות הקנטונים" נכתב כי מנהיגיה של ישראל ראו תמיד את עצמם קורבנות ובעם הפלסטיני כתוקפים: "על כן הם מדברים על חייל ישראלי שבוי ומתעלמים מיותר מעשרת אלפים אסירים פלסטינים – נשים, גברים וילדים – בבתי הכלא שלהם". כותב המאמר תקף את נתניהו ש"מדבר על אנרגיה, התפלות מים, השקעות כלכליות ושלום כלכלי לפני שהוא מדבר על נסיגה מהשטחים הכבושים והכרה בזכויות העם הפלסטיני".

גם עורכו הראשי של העיתון "אל-קודס אל-ערבי" הידוע בעמדותיו האנטי-מערביות תקף את הנאום. לטענתו, "המסר של נתניהו לפלסטינים ברור. הוא אומר שעליהם קודם כל להכיר בישראל כמדינה יהודית ולאחר מכן ייתכן ויאפשרו להם לחיות ב"בנדוסטנים" (מובלעות שהיו בדרום אפריקה – נ.י) בתוך המדינה היהודית. (...) הדרישה של נתניהו להכיר ביהדותה של ישראל, עליה הוא חזר עשר פעמים בנאומו, משמעה הדרה של מיליון ומאתיים אלף ערבים, מוסלמים ונוצרים, מהגליל, מהמשולש, מהנגב ומירושלים, והתייחסות אליהם כפליטים במדינה".

"נתניהו הגיש מתנה בעלת ערך רב לערבים, ובעיקר לפלסטינים, כשחזר והדגיש בנאומו אתמול את האידיאולוגיה הגזענית הקיצונית. נתניהו הציב את השלום בדרגה השלישית, לאחר האיום האירני והמשבר הכלכלי, והוא דרש ממדינות ערב לכונן נורמליזציה באופן מיידית ולהשקיע כספים בפרויקטי תיירות וכלכלה בישראל כדי לייצור משרות לאלפי ישראלים וערבים. השלום שאותו רוצה נתניהו חייב לבוא לאחר סיום משבר הגרעין האירני ושיפור תנאי החיים של הפלסטינים החיים תחת כיבוש".

לדברי עורך העיתון, נתניהו "לא דן בכלל ביוזמת השלום הערבית ולא אמר מילה אחת על מפת הדרכים. במקום זאת הוא הבהיר שירושלים היא בירתה הנצחית של ישראל ושבעיית הפליטים חייבת להיפתר מחוץ לגבולות ישראל. ההתנחלויות, בעיניו, הם פרה קדושה שאין לגעת בה משום שזו זכות לגיטימית בעיני העם היהודי ולפיכך יש לפתחן ולהרחיבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully