וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכה שוטר מג"ב שירה למוות בצעיר ערבי

קובי מנדל וניר יהב

15.6.2009 / 9:13

ביהמ"ש זיכה את גל רובי אשר ירה ב-2006 בנדים מילחם מערערה במהלך מרדף משטרתי, והכריע כי הירי בוצע לשם הגנה עצמית

בית המשפט המחוזי בחיפה זיכה היום (שני) את השוטר גל רובי מעבירה של הריגת תושב ערערה, נדים מילחם, בינואר 2006. מילחם נורה בעת ששוטרים הגיעו לחפש אחר אקדח אשר על פי החשד החזיק בביתו ללא רישיון.

נדים מילחם, בן 28 מהכפר ערערה שבואדי ערה, נהרג מירי שוטר מג"ב, בעת מרדף משטרתי אחריו. המשטרה טענה כי הירי בוצע כהגנה עצמית לאחר שההרוג איים באקדח טעון על אחד השוטרים. במרכז מוסאווא טענו בזמנו כי ממידע שאספו "עולה שיש ראיות לכך שמילחם נורה מאחור פעמיים", וכי בנסיבות אלו אפשר בקלות להוכיח הריגה.

גרסת השוטר היתה כי פעל מתוך הגנה עצמית, כאשר שמע קול ירייה שנורתה מתוך הבית, וחשב שמילחם ירה לעברו. "מילחם נמלט מהבית כאשר הוא מכוון אקדח נגד השוטר, ועל כן ירה בו מרשי מתוך הגנה עצמית", אמר עו"ד רועי בלכר, עורך דינו של השוטר היורה.

השופט עודד גרשון ציין בהכרעת הדין כי הוא נתן אמון מוחלט בעדותו של השוטר רובי. הוא ציין כי לפי העדויות המודיעיניות שהיו בידי השוטר וחבריו, המנוח עסק בסחר בנשק. השופט הוסיף כי רובי שמע ירייה והיה בטוח שהמנוח הוא זה שירה. בדיעבד התברר שהמחסנית באקדח שאחז היתה ריקה, "אבל אין זה משנה כלל", דברי השופט.

בתגובה להכרעת הדין אמר אביו של מילחם: "לא נעשה צדק, ואם היה מדובר ביהודי ההחלטה היתה שונה". ממרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל נמסר כי "זיכוי השוטר שירה בנדים מילחם מהווה מכה נוספת למערכת הצדק. שוטר שיורה באזרח בביתו שני כדורים אמור היה להיות מורשע בהריגה. הזיכוי מאכזב ומצביע על כישלון מצ"ח בחקירה ועל הקלות בה ניתן להרוג אזרח ערבי. השחזור בוצע כחודש לאחר הירי והופסק באמצע בעקבות התערבות פיקוד המשטרה". המרכז הבהיר כי המשפחה תגיש תביעה אזרחית נגד המשטרה.

יו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה מסר בתגובה כי ההחלטה לזכות את השוטר היא "תוצאה של הגזענות הישראלית, שלפיה אין להעניש רוצח של ערבי". לדברי ח"כ זחאלקה, זו אינה הפעם הראשונה שבה שוטרים הורגים אזרחים ערבים ולא נענשים. "דבר זה הוא בבחינת התרת הדם הערבי".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר בתגובה לזיכויו של השוטר שהרג ערבי כי "בישראל של היום גם מערכת המשפט נגועה במוסר כפול ודין אחד לערבים ודין אחר ליהודים. חייו של אזרח ערבי אינם שווים בעיני המערכת. המסר לשוטרים הוא 'גם אם תהרוג אזרח ערבי, יש מי שיגן עליך או אף לקדם אותך'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully