וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האונס בשפלה: "הילדות שמרו על קשר שתיקה"

איילה חננאל ונעמה טלמור

15.6.2009 / 11:11

לפי החשד, 12 ילדים בגילאי 11-13 קיימו יחסי מין בכוח עם ילדות מבית ספרם. המשטרה: ”הילדות במצב קשה, לא נתקלנו במקרה כזה בעבר"

12 ילדים בגילאי 11-13 מאזור השפלה חשודים כי קיימו יחסי מין עם מספר ילדות לאחר שעות הלימודים. במשטרה חושדים כי כמה מהמקרים נעשו תוך הפעלת אלימות ואיומים. שלושה מהילדים נשלחו למעצר בית. הילדים חשודים בביצוע אונס ומעשים מגונים. מהמשטרה נמסר כי ידוע להם על חמש בנות שנפגעו וקיים חשד שישנן בנות נוספות שנפגעו.

הפרשה התגלתה בעזרת ערנותה של אחת המחנכות ששוחחה עם הילדים וזיהתה כי מתנהל בניהם שיח לא רגיל בנושא. הדבר עורר את חשדה כי הסיפור גדול יותר מכפי שהילדים מספרים. בשלב זה היא החליטה לערב את גורמי הרווחה ושאר הנוגעים בדבר, ומרגע זה הסיפור החל להידרדר עד לכדי חקירת המשטרה.

בעקבות הדיווח מבית הספר, החלה החקירה. על פי החשד שעלה, מספר ילדים בבית הספר מקיימים יחסי מין עם ילדה בת 12, אף היא מבית הספר. הילדה נחקרה על ידי חוקרי ילדים וסיפרה על קיום יחסי מין עם מספר ילדים אחרים, תוך כדי איומים ואלימות מצידם.

מהחקירה עלו פרטי ילדה נוספת, שנפגעה אף היא. הילדה נחקרה וסיפרה על ילדים בני 11-12 שקיימו איתה יחסי מין. בנוסף, מהחקירה עלה כי ילדות נוספות נפגעו מינית. סה"כ נחקרו 12 ילדים חשודים שמתוכם רק שניים הם ברי עונשין לפי החוק מאחר והינם בני 12 ואילו יתר הילדים שהשתתפו במעשי האונס, מתחת לגיל 12. השלושה שהינם ברי עונשין, ישהו במעצר בית ויתר הילדים הועברו לטיפול מחלקת הרווחה בישוב מגוריהם.

"לא הבינו את חומרת מעשיהם"

פקד ישראל קליין, ראש מחלק הנוער במרחב השפלה, אמר לוואלה! חדשות כי "תחילת הפרשה היתה לפני שלושה שבועות בעקבות מידע מודיעיני שקיבלנו. ככל שחקרנו גילינו עוד ועוד מעורבים והחשדות הלכו והתעמקו". פקד קליין אמר, כי "מדובר בגילאים מאוד צעירים מ-11 עד 13. הקטינים נהגו להיפגש בכל מיני מקומות באזור מגוריהם ושם בוצעו המעשים. לצערי הרב, הגענו למספר חשודים די גדול".

קליין סיפר כי "הילדות, שהינן חברות, ידעו אחת על השנייה ושמרו על קשר שתיקה ולא סיפרו לאיש על אשר מבצעים בהם הנערים, אך בסביבתם יתר הילדים ידעו על המתרחש כולל בשכונת מגוריהם ובבית הספר". לדבריו, "חלק מהמקרים החלו בהסכמה, אך לאחר מכן, כאשר סירבו הילדות לשתף פעולה עם הנערים, איימו עליהם הנערים כי יספרו להוריהם כי הינם מקיימות יחסי מין ובחלק מהמקרים השתמשו בכוח פיזי ואלימות על מנת לבצע את המעשים בילדות". קליין הוסיף, כי "מצבן של הבנות לא קל".

פקד קליין אמר עוד כי "הנערים שנחקרו הודו במעשים, אך רק שלושה מתוכם הינם מעל גיל 12 וברי עונשין ואנו פועלים בשיתוף עם הפרקליטות להגשת כתבי אישום נגדם. יתר הנערים עקב גילם הצעיר, יועברו לטיפול משרד הרווחה". קליין אמר כי "מחקירתם של הנערים משתמע כי חלקם כלל לא הבינו את חומרת מעשיהם וכיום, הם חשים אחרת".

עדכון ראשון: 08:30

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully