וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות מאוכזבים: "נתניהו מכשיל את השלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.6.2009 / 21:27

הבכיר הפלסטיני יאסר עבד רבה אמר לוואלה! חדשות "לא נכיר בישראל כמדינה יהודית". על הדרישה לפירוז המדינה: "תירוץ להמשך הכיבוש"

תאגיד כאן

(וידאו באדיבות הערוץ הראשון)

ברשות הפלסטינית מאוכזבים מנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (ראשון) באוניברסיטת בר אילן. בכיר הרשות הפלסטינית יאסר עבד רבה אמר לוואלה! חדשות כי נתניהו לא הביע בנאומו שום התקדמות, "אפילו בסנטימטר". הוא הביע הפתעה לנוכח דרישתו של נתניהו מהפלסטינים להכיר בישראל כמדינה יהודית ואמר: "אין שום סעיף בחוק הבינלאומי שמחייב עם כלשהו להכיר באופי של מדינה. אנחנו מקבלים את ישראל ומכירים בה, זה לא מספיק?".

"איננו מתכוונים להתערב באופייה של ישראל, כמו גם באופייה של כל מדינה אחרת", הבהיר עבד רבה. "נתניהו הציב בנאומו מכשולים שמטרתם להרוויח זמן וכדי לא לאפשר דיון רציני פוליטי בנוגע למפת הדרכים. כשנתניהו מדבר על גידול טבעי בהתנחלויות, פירוש הדבר מתן הכשר להמשך הבנייה בהתנחלויות. מדוע הגידול הטבעי חייב להיות בתוך השטחים הפלסטינים ולא בתוך ישראל?", תהה.

בנוגע לדרישה הישראלית למדינה פלסטינית מפורזת אמר עבד רבה: "תחת אמתלה של מדינה מפורזת נתניהו רוצה לפגוע בריבונות הפלסטינית, בשליטה הפלסטינית על כלכלתה ועל כל תחומי חייה. נתניהו ממציא את כל הנושא הזה של מדינה מפורזת. הנושא הזה מעולם לא נידון ומעולם לא הועלה. הוא מגזים כדי למנוע מאיתנו מדינה אמיתית וכדי להצדיק את המשך הכיבוש".

"אין שום דבר בנאומו של נתניהו שמבטא תקווה", הוסיף עבד רבה. "הנאום רק מוכיח שהקואליציה של הימין הקיצוני אינה רוצה להתקדם לעבר השלום, והכל בזמן שיש הנהגה פלסטינית שמעוניינת בשלום. זה הסיפור העצוב של היום".

דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר הערב כי נאומו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו באוניברסיטת בר-אילן מחבל במאמצי השלום. כמו כן, הוא דחה את דבריו של נתניהו, לפיהם ירושלים תישאר בירתה המאוחדת של ישראל, והפליטים הפלסטינים לא יוכלו לחזור לשטח ישראל.

חמאס: "נאום גזעני"

דובר חמאס פאוזי ברהום אמר כי נאומו של נתניהו מבטא אידיאולוגיה "קיצונית וגזענית" וכי אין כל חדש במדיניות ממשלתו. בכיר חמאס וממלא מקום יושב ראש הפרלמנט הפלסטיני, ד"ר אחמד בחר, אמר בתגובה לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הנאום "גזעני וחצוף" וכי הוא מחייב גיבוש עמדה ערבית ואיסלמית אחידה.

בג'יהאד האיסלמי תקפו גם כן את נאום נתניהו ואמרו כי נתניהו מוליך שולל את הציבור. "לא נסכים לוותר על אף שעל מפלסטין", הבהירו בארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully