וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים בליכוד: "נילחם נגד מדינה פלסטינית"

15.6.2009 / 7:33

בימין נשמעו בעיקר קולות של אי שביעות רצון מנאום נתניהו. ח"כ אלדד: נתניהו איבד את הנהגת המחנה הלאומי". פייגלין: "לבחור יו"ר חדש לליכוד"

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

בימין ובשמאל הגיבו הערב (ראשון) בביקורת על נאומו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו. סיעת הבית היהודי מסרה בתום הנאום כי בכוונתם "לשקול את המשך צעדינו נוכח ההשלכות המסוכנות של נאום נתניהו". ח"כ אריה אלדד אמר כי "נתניהו איבד היום את הנהגת המחנה הלאומי. בהסכמתו למדינה פלסטינית מפורזת, נתניהו מנסה לאכול חזיר שנשחט שחיטה כשרה. אין חיה כזאת".

נציגי ציבור המתנחלים הגיבו אף הם לנאום. ועד מתיישבי בנימין מסר כי "מדובר בנאום חסר מעוף שכל כולו בגידה בבוחריו. במקום להתייצב באומץ מאחורי הצהרותיו הלאומיות מלפני הבחירות, מעדיף נתניהו ניסוחים מעורפלים המשתלבים היטב עם המצע הפוליטי של מרצ. עצוב לראות את נציג המשפחה הלוחמת מאמץ את הטרמינולוגיה של יוסי ביילין ושמעון פרס".

גם בליכוד נשמעו קולות המוחים על הנאום. יריבו של נתניהו בליכוד משה פייגלין אמר כי "כפי שנתניהו צירף 14 הסתייגויות לתמיכה בהתנתקות כך הוא מנסה גם כעת לסובב את בוחריו ולהקים מדינה פלסטינית בלב ארץ ישראל. על הליכוד לבחור לעצמו מיד יו"ר חדש הנאמן לחוקתו, להחלטת המרכז ולעקרונות המחנה הלאומי".

סגן השר לפיתוח הנגב והגליל איוב קרא (ליכוד) הצטרף למבקרים ואמר "אני בהלם. אין לי מילים לבטא את ההרגשה. אני מאוד מודאג מתוכן הנאום. הוא ינוצל לרעה נגד נתניהו למרות שזה יעשה פתח של תקווה ליחסים עם האמריקאים". לדבריו, "נתייעץ עם חברים בסיעה ונבחן כיצד נפעל. יש לבדוק את משמעות הדברים".

סגן ראש הממשלה ושר החוץ אביגדור ליברמן שיבח את נתניהו ואמר כי "נתניהו פתח בנאומו דלת לפלסטינים ולמדינות ערב לפתוח באופן מיידי במשא ומתן לשלום ואנו מקווים שהצד השני יקדם את את ההצעה". לדבריו, "ראש הממשלה עמד בנאומו על האיזונים בין שאיפתנו לשלום לבין שמירה על הבטחון".

ח"כ דני דנון (ליכוד) אמר כי "זה היה נאום מבריק של ראש הממשלה למעט משפט אחד אומלל שמניח את אבן היסוד להקמת מדינה פלסטינית". לדבריו, "בכוונתי לפעול לעצור בכל דרך פוליטית ופרלמנטרית את רעיון הקמת מדינת פלסטין".

מחוץ לאולם: הפגנות מימין ומשמאל

מספר שעות לפני תחילת נאומו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (ראשון) כבר הפגינו בשערי האוניברסיטה פעילים מימין ומשמאל. בין מפגיני הימין היו חברי מפלגת התקווה של ח"כ אריה אלדד והפעילים איתמר בן גביר וברוך מרזל. המפגינים נשאו שלטים שעל אחד מהם תמונתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה חבוש כאפייה כשלצדה נכתב "ברק חוסיין אובמה אנטישמי שונא יהודים".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) שנכח בהפגנה אמר לוואלה! חדשות: "שוב פעם הליכוד רוכב על ציבור בוחריו כמו על חמור ומשתמש בהם לרכיבה במחוזות השמאל הקיצוני".

מול אנשי הימין הפגינו כמה עשרות פעילי שמאל, רובם פעילים בינלאומיים. חלקם לבשו חולצות שעליהן מודפס "עזה חביבתי". בשלטים שהם נשאו תוארה עזה ככלא ותושביה כאסירים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully