וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טהרן חצויה: עצרת ניצחון לצד הפגנות

עידן דורנר וניר יהב

14.6.2009 / 17:25

אלפים מביעים תמיכה באחמדינג'ד כשבמקביל נערכות הפגנות אלימות נגדו והרפורמיסטים קוראים להמשיך למחות ולא להכיר בנשיא

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק. קריינות: אילן שניג)

המחאה בטהרן נגד ניצחונו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בבחירות נמשכת גם היום (ראשון). מפגינים הבעירו אש וניפצו חלונות ראווה, ביום השני של ההפגנות. הרשויות הגיבו ביד קשה למהומות ושלחו לרחובות יחידות לפיזור הפגנות. לפי דיווח ברשת הטלוויזיה אל ג'זירה, הכוחות עושים שימוש בגז מדמיע. לא דווח על נפגעים. בנוסף, נחסמו אתרי אינטרנט של תומכי הקו המתון.

המועמד הרפורמיסט לנשיאות, מיר חוסיין מוסאווי, שהפסיד בבחירות, הגיש עתירה רשמית למועצה המחוקקת העליונה נגד תוצאות הבחירות, בה הוא דורש לבטל את התוצאות. "אני ממליץ לתומכיי להמשיך ולמחות בדרכי שלום ברחבי המדינה", כתב באתר האינטרנט שלו. מועמד רפורמיסט נוסף לנשיאות אירן, מהדי כרובי, אמר כי אין בכוונתו להכיר במחמוד אחמדינג'ד כנשיא אירן. אחד הפוסקים האירנים החשובים, הרפורמיסט איה אללה סאנעי, אמר אף הוא כי "אחמדינג'ד איננו נשיא אירן. החוק המוסלמי אוסר לשתף פעולה עם ממשלתו".

במקביל, אלפי תומכים של אחמדינג'ד משתתפים כעת בעצרת ניצחון בטהרן. המפגינים מביעים את תמיכתם בנשיא שנבחר לכהונה שניה ומנופפים בדגלי אירן. אחמדינג'ד נאם בפניהם את נאום הניצחון שלו. במסיבת עיתונאים מיוחדת לפני תחילת העצרת שיבח הנשיא את העם האירני על אחוז ההצבעה הגבוה בקלפיות, חזר והדגיש כי האומה האירנית לא תיכנע להתערבות של מדינות זרות בענייניה ורמז כי לא צפוי לחול שינוי בעמדתו בסוגיית הגרעין.

אירן סגרה את משרדי רשת הטלוויזיה "אל ערבייה" המשדרת מאיחוד האמירויות בבעלות סעודית, לאחר שציטטה דיווחים לא רשמיים, לפיהם מוסאווי הוא המנצח הגדול של הבחירות. לפי הדיווחים, מוסאווי השיג 19 מיליון קולות בבחירות בעוד שהנשיא המכהן מחמוד אחמדינג'ד זכה בשישה מיליון קולות בלבד. לדיווח אין אישור מכל מקור אחר.

בתוך כך, שלטונות אירן שחררו את אחיו של נשיא אירן לשעבר מוחמד חאתמי, שנעצר הבוקר במסגרת גל מעצרים שכלל כמאה פעילים רפורמיסטים בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully