וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לנגב: חוות דרך היין בדרך לפתרון

רמי שני

14.6.2009 / 17:45

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעה של ח"כ חסון שאמורה להסדיר את המשך קיומם של משקי החקלאות והתיירות במיזם

סוגיית מעמד חוות דרך היין בנגב נמצאת על סף פתרון. זאת, בעקבות החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה, שאישרה היום (ראשון) הצעת חוק של ח"כ ישראל חסון (קדימה) שאמורה להסדיר את הנושא. הצעת החוק נועדה להקל על פיתוח מיזמים המשלבים חקלאות ותיירות בנגב ולפתור בעיות הקשורות בתיאום בין הגורמים השונים הנוגעים בדבר. ההצעה הוגשה כתגובה לצעדים שנקטה הפרקליטות נגד חוות הבודדים (המהוות חלק מדרך היין). הצבעה בקריאה טרומית בנוגע לחוק תערך בכנסת ביום רביעי הקרוב.

אייל יזרעאל, בעלים של חווה, הגיב בשמחה והביע תקווה שחברי הכנסת ישלימו במהרה את הליכי חקיקת החוק. "שרי הממשלה הצביעו היום בעד המשך ההתיישבות בנגב. אני יודע שלפנינו עוד דרך ארוכה אבל תמיכת הממשלה שהובעה היום נותנת לנו רוח גבית להמשיך ולפעול להעברת החוק גם בכנסת. יש לנו רצון עז להתפנות מעיסוקים בנושאים בירוקרטיים לנושא שלשמו באנו, הפרחת הנגב".

ראש מועצת רמת נגב, שמוליק ריפמן, אמר בתגובה: "חוות דרך היין בנגב הן מפעל ההתיישבות הגדול והמצליח ביותר שקם בנגב בשנים האחרונות. ברור לחלוטין כי אין מחלוקת על הצלחתם של המיזמים שהביא לפריחה חסרת תקדים בתיירות לנגב ולביקוש רב להתיישבות ביישובי רמת הנגב. צריך לזכור כי המתיישבים הם אנשים פרטיים שסיכנו כל מה שיש להם כדי להפוך את חתיכת המדבר היבשה שקיבלו לגן פורח של חקלאות ותיירות".

גם השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום התייחס לאישור ההחלטה, ואמר כי "מדובר בנושא שההשלכות שלו הן הרבה מעבר לחוות הבודדים, השאלה היא אם אנחנו רוצים לעודד התיישבות או לא." לדבריו, "מדובר באזרחים שעשו מעשה, עזבו הכול והלכו להתיישב במקומות רחוקים ומבודדים, בעידוד ובתמיכת הממשלה. כעת רוצה הממשלה להוציא את האדמות שלהם למכרז. טוב עשתה הוועדה שאישרה את הצעת החוק".

חוות דרך היין הן חלק מתוכנית הכוללת 24 משקי חקלאות ותיירות. המשקים, הכוללים גם את חוות הבודדים, הוקמו ביוזמת ובאישור הממשלה להתיישבות הנגב. מדובר בפרויקט התיישבותי מהמיוחדים והמוצלחים בארץ בכלל ובנגב בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully