וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: עצי הסיסם לא יכרתו

אייל דץ

14.6.2009 / 15:19

מאבק ציבורי עיקש הציל את העצים הוותיקים בצפון אבן גבירול מכריתה. בעירייה יבדקו את החלופות

עצי הסיסם ניצלו, בינתיים. בעקבות מחאתם של תושבים, החליט הממונה מטעם משרד החקלאות על שימור העצים, כי כריתתם של עצי הסיסם בצפון תל אביב תוקפא. הממונה, מר ישראל גלון, הודיע כי בזמן שהעבודות ייעצרו הוא מתכוון לבדוק את טענות התושבים מול טענות העירייה, כאשר שאיפתו היא למצוא פתרון תכנוני שיאפשר לשמור על העצים הוותיקים.

בפגישה שנערכה בשבוע שעבר טענו נציגי הועד התושבים כי הליך התכנון של פרויקט חידוש אבן גבירול לקה בליקוי מרכזי: עצי הסיסם הוותיקים לא נלקחו בחשבון ולא הוכנה חלופה אמיתית שתאפשר את שימור שדרת הסיסמים. ועד התושבים הציג בפגישה שלוש חלופות תכנון שונות המראות כיצד ניתן לבצע את פרויקט חידוש הרחוב על כל מרכיביו - חידוש כל התשתיות וסלילת שביל אופניים, תוך שימור עצי הסיסם הוותיקים.

אנשי העירייה טענו מנגד כי נבדקו חלופות רבות במסגרת תכנון הפרויקט וכי אילוצים תכנוניים של בזק וחברת חשמל הם אלה שאינם מאפשרים לשמר את עצי הסיסם. בנוסף טוענים בעירייה כי המשמעות של השארת עצי הסיסם במקומם היא שלא ניתן יהיה לבצע את עבודות חידוש הרחוב במקום. גלון הקשיב לטיעונים שני הצדדים והחליט כאמור כי העצים מוגנים על פי חוק וכי עד פגישתו עם אנשי חברת חשמל ובזק, יעצרו העבודות במקום ולא יוסר האיסור מאת משרד החקלאות לפגוע בעצי הסיסם.

פגיעה סביבתית מיותרת

בחודשים האחרונים מנהלת קבוצת תושבים מהעיר תל אביב, מאבק עיקש נגד החלטת העירייה לכרות עצים מסוג סיסם בחלקה הצפוני של העיר. לטענתם, כריתת העצים העתיקים הינה בגדר פגיעה סביבתית מיותרת. "מדובר בעצים בריאים לחלוטין היכולים לתת צל וירק רענן עוד שנים רבות. ניתן להטמין את התשתיות החדשות במדרכה ממזרח לעצים או תחת הכביש ממערב להם. העצים, הנדירים בעיר בממדיהם, מצלים על הולכי הרגל בקיץ מפני השמש הקופחת ומחפים עליהם מפני הגשם והרוחות החזקות בחורף", נטען בעצומה שפרסמו התושבים.

מנגד טענו בעיריית תל אביב כי במקום עצי הסיסם שיכרתו, ישתלו עצי "מייש גשר הזיו" ו"סיגלון" "הנאים לא פחות מהעצים הקיימים ואף הם יספקו להולכי הרגל צל ויספחו פיח ועשן", כך לדברי העירייה. מטה המאבק של התושבים דוחה בכל תוקף את טענות העירייה. לדבריהם, הסיבה האמיתית לכריתת העצים היא כלכלית. עיריית תל אביב מבצעת עבודות תשתית ברחוב ולטענתם הרבה יותר משתלם לעירייה לכרות את העצים מאשר לבצע גיזום סלקטיבי של כל עץ ועץ. הם גם מסרבים לקבל את טענות העירייה כי העצים שנשתלים במקום עצי הסיסם מסוגלים לספח פיח ועשן כמו העצים הוותיקים ואומרים כי יקח להם שנים עד שיוכלו לעשות כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully