וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה ערערה על זיכוי הנאשמים ברצח שלחוב

עדי שמחוביץ

14.6.2009 / 15:53

בערעור לבית המשפט העליון, טוענת הפרקליטות כי בזיכוי הנאשמים ברצח הנערה מאשקלון "נחשפו טעויות בבחינת הראיות"

הפרקליטות ערערה בצהרים (ראשון) לבית המשפט העליון בירושלים, על ההחלטה לזכות את שני הנאשמים ברצח הנערה שקד שלחוב. הזיכוי ניתן לפני כחודש וחצי בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. שני הנאשמים, מישל ז'אנו וישראל גנון, הואשמו כי לפני שש שנים ירו לעבר הרכב בו נסעה שלחוב בת ה-16 מאשקלון, משום שסברו שיושב בו העבריין שלום דומרני, בו ביקשו לפגוע.

בבקשת הערעור טוענת הפרקליטות בין היתר כי בית המשפט חשף טעות מרכזית בבחינתו את הראיות בתיק. לטענתה, "כאשר התשתית הראייתית הינה נסיבתית בלבד דורשת הפסיקה, שהמסקנה של הרשעה תהיה המסקנה האחת ויחידה. התיק שלפנינו אינו כזה". עוד נכתב בבקשת הערעור כי "בית המשפט טעה גם בבוחנו כל אחת מן הראיות במכלול הראיות החיצוניות".

עו"ד ד"ר דנה פוגץ', ראש מרכז "נגה" - הקרייה האקדמית אונו, המייצגת את משפחת שלחוב, אמרה בתגובה: "יש לזכור שמדובר בזיכוי מחמת הספק, שמוכיח כי גם שופטי בית המשפט המחוזי בעצמם לא הכחישו את העובדה שהיו ראיות בתיק. אנו מקווים ששופטי בית המשפט העליון יתייחסו למכלול הראיות, העדויות והנסיבות שבתיק ויביאו לכך שמי שרצח את שקד ייתן על כך את הדין".

לאחר הזיכוי הביעו בני משפחת שלחוב תקווה שיוגש ערעור על פסק הדין. בעימות מילולי בין המשפחה לבין קרובי משפחות המזוכים אמרה אילנה שלחוב, אמה של שקד: "לא היה פה משפט צדק, זה נמשך זמן ארוך ולא היה ניתן לעשות משפט צדק. לא יכולתי להסכים לשום עסקת טיעון ורק העובדה שהם הציעו את זה בעבר מראה כי הם הרוצחים. הביאו להם משפטנים מעולים שהוציאו אותם זכאים".

  • עוד באותו נושא:
  • שקד שלחוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully