וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה דורשת 25 שנות מאסר לאסי אבוטבול

עדי שמחוביץ

14.6.2009 / 12:40

לאחר שביהמ"ש הרשיע את העבריין כי עמד בראש ארגון פשע, נערך היום שלב הטיעונים לעונש. "שמו היה אחד מכלי העבודה של הארגון"

הפרקליטות ביקשה בצהריים (ראשון) להטיל על העבריין אסי אבוטבול שהורשע כי עמד בראש ארגון פשע, 25 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כספי. התובעת, עו"ד נורית קורנהאוזר, ציינה בשלב הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי בתל אביב כי "שמו של הנאשם היה אחד מכלי העבודה של הארגון. הנאשם בעצמו נקט אלימות. בעשר הפרשות בהן הורשע, הוא ירד לזירה וביצע בעצמו את עבירות האיומים וגם את עבירות האלימות".

הפרקליטות ביקשה גם להטיל עונש זהה של 25 שנות מאסר בפועל גם אלברט סיטבון, שהורשע בפעילות בארגון פשע. סיטבון, לטענת הפרקליטות, היה יד ימינו של אבוטבול. לאחר הודעת הפרקליטות בעניינו של אבוטבול, צעקה אשתו בבית המשפט "זה לא נורמלי".

לפני עשרה ימים הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את העבריין אבוטבול בעמידה בראש ארגון פשיעה. אבוטבול זוכה מעשרה אישומים אחרים. הרכב השופטים בראשות השופטת ברכה אופיר-תום קבעו כי אבוטבול עמד בראש ארגון פשיעה שעסק בסחיטה בכוח של אנשי עסקים בארץ ובחו"ל. ארבעה מתוך 24 נאשמים נוספים בפרשה זוכו.

השופטים קבעו בהכרעת הדין, כי "בסופו של יום לא היה מנוס מהמסקנה שבפנינו ארגון פשיעה היררכי שהכול מתבצע בו על פי הוראות מגבוה ובסדר מופתי". השופטים ציינו עוד כי "הרושם המתקבל הוא של עשייה עבריינית בלתי מתפשרת". השופטים אמרו על אבוטבול כי "ניכר מעמדו ושליטתו בארגון ובנאשמים הכפופים לו. הנאשמים קיבלו הנהגתו וסרו למורתו". על אלברט סיטבון, שהורשע כי שימש כיד ימינו של אבוטבול, אמרו השופטים כי הוא היה "איש ביצוע, מפעיל החיילים, וסוגר קצוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully