וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן היורה במוזיאון השואה: חבל שאבי לא מת

טלי גולדשטין

14.6.2009 / 11:39

משפחתו של ג'יימס וון ברון, הגזען שפתח בירי במוזיאון השואה בוושינגטון, מתנערת ממנו וממעשיו. בנו: "צריך לזכור אותו כאדם פחדן"

"הלוואי ואבי ולא המאבטח היה נהרג בירי ביום רביעי", כך אמר בנו של ג'יימס וון ברון, הגזען שפתח בשבוע שעבר ביריות במוזיאון לזכר השואה בוושינגטון הבירה. בהצהרה ששלח לרשת ABC, כתב אריק וון ברון בן ה-32, כי שנאתו של אביו כלפי היהודים היא מחלה שהרסה את המשפחה כולה. "איני יכול להביע עד כמה אני מצטער שג'ונס, ולא אבי, איבד את חייו. זה לא הוגן ולא צודק. אני יכול רק להציע את תנחומיי העמוקים", נכתב בהצהרה.

וון ברון הואשם ברצח מדרגה ראשונה של המאבטח סטיבן ג'ונס. הוא עדיין מאושפז בבית החולים לאחר שנפצע מירי המאבטחים במוזיאון לעברו. ביום רביעי שעבר, וון ברון, גזען לבן בן 88, המוכר לרשויות ובעל אתר אינטרנט שמפיץ דברי שטנה אנטישמיים, נכנס למוזיאון השואה בוושינגטון, שלף מיד נשק ופתח בירי לעבר המאבטחים במקום, שהשיבו אש. אחד המאבטחים, סטיבן טיירון ג'ונס, נפצע אנושות ומת בדרך לבית החולים ואדם נוסף נפצע משברי זכוכיות שניתזו עקב הירי.

ברון הוא יוצא מלחמת העולם השנייה, אנטישמי בעל קשרים לקבוצות הדוגלות בעליונות הגזע הלבן, שנשלח לכלא בשנות ה-80 ומאז טיפח שנאה ליהודים ושחורים בטענה כי הם האחראים לכליאתו. לפי דיווח ה"ניו יורק דיילי ניוז", אישה, שהזדהתה כאישתו לשעבר, סיפרה כי וון ברון היה אלכוהוליסט גזעני ואלים ממנו התגרשה על רקע שנאתו כלפי יהודים ושחורים "שאכלה אותו מבפנים כמו סרטן".

וון ברון הבן סיפר בראיון ל"וושינגטון פוסט", כי גזענותו של אביו היתה כצל אפל המרחף מעל חייו. לדבריו, הוא היה צעיר מכדי לזכור את מאסרו בשנות ה-80 אבל היה בן 11 כשאביו השתחרר. מאז, לדבריו, אמונותיו של אביו היו חלק מחיי המשפחה. אריק וון ברון הוא מורה וסופר מדע בדיוני המתגורר בפלורידה.

הוא מתאר את יחסיו עם אביו כסבירים, אם כי אביו הביע אכזבה מכך שבנו אינו הולך בעקבותיו ואינו חולק את השקפותיו הגזעניות. לדברי וון ברון הבן, הוא מעולם לא שיער בנפשו כי זעמו של אביו יוביל למעשה כה קיצוני. "מעולם לא דמיינתי כזה דבר. האיש בן 88. מעולם לא חשבתי שיעשה משהו כזה. אני עדיין בהלם", סיפר. אריק פרסם גם הצהרה הפונה ישירות לכל הגזענים בארה"ב: "לקיצוניים שמאמינים כי אבי היה גיבור: חשוב שתבינו כי מה שהוא עשה היה מעשה פחדני. פעולותיו חותרות תחת התנועה שלכם ומחזקות את ההתנגדות למטרה שלכם. אין לזוכרו כגיבור או כאיש אמיץ, אלא כפחדן שאינו מסוגל להשלים עם המציאות ועם זה שהרס את חיי משפחתו בעבור אידיאולוגיה המטפחת הרס וצער".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully