וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: נאום נתניהו יהיה זהיר ומעורפל

14.6.2009 / 11:01

שר הביטחון מנמיך ציפיות לקראת נאומו המדיני של ראש הממשלה. אלי ישי: "נתניהו לא יפקיר את האינטרסים של ישראל"

מערכת וואלה!

(עריכת וידאו: איילת שולמן).

דריכות ומגוון הערכות במערכת הפוליטית לקראת הנאום המדיני שיישא הערב (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו באוניברסיטת בר אילן. שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק אמר הבוקר בישיבת שרי המפלגה, כי "הנאום יהיה זהיר ומעומעם עד מאוד, ויש להנמיך ציפיות".

יו"ר ש"ס, שר שר אלי ישי אמר לפני ישיבת הממשלה: "אני בטוח שנאום ראש הממשלה לא יפקיר את האינטרסים של מדינת ישראל, ולא יוביל לקונפליקט מול ממשלו של אובמה". מהאיחוד הלאומי נמסר, כי הסיעה קוראת לראש הממשלה לזכור לפני שהוא נושא את נאומו כי הוא נבחר על ידי אזרחי ישראל ולא מונה לתפקידו בידי נשיא ארה"ב ברק אובמה. "אנחנו קוראים לראש הממשלה לא לחזור על שגיאתו של שרון, ולא להתנתק מציבור בוחריו".

ח"כ מגלי והבה (קדימה) אמר לקראת הנאום כי: "נתניהו יצטרך לבחור היום בין ברק אובמה לציפי חוטובלי, ובין הצטרפות למאמצי השלום של ארה"ב והעולם המערבי לבין כניעה לסחטנות של קיצוני הליכוד בקואליציה. הכניעה לקיצוניות עלולה ליצור אפקט בומרנג שבמקום להימנע מויתורים, ישראל תובל בעל כורחה לויתורים מופלגים ומסוכנים".

לפי ההערכה הרווחת, נתניהו לא יכריז כי הוא מקבל את עקרון שתי המדינות לשני העמים, אך יקרא לפלסטינים להתחיל באופן מיידי במו"מ ללא תנאים מוקדמים. לקראת נאומו המדיני, נועד אמש נתניהו עם נשיא המדינה שמעון פרס. נתניהו הציג לפרס את עיקרי נאומו והתייעץ עמו על תוכן הנאום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully